اخبار گردشگری

واقعه کربلا دریاسوج بازخوانی می شود

محمود باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این برنامه با شرکت هنرمندان تعزیه خوان و پیرغلامان هم استانی اجرا می شود.
وی ادامه داد : این برنامه ساعت ۱۷روز پنجشنبه آتی از امام‌زاده عبدالله(ع) تا مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج برگزار می‌شود.
وی از برگزاری برنامه های فرهنگی و دینی در این روز خبر داد و گفت: تلاش می شود آیین ها سنتی مردم کهگیلویه وبویراحمد در ماه محرم به نمایش گذاشته شود.
عضو شورای فرهنگ عمومی در کهگیلویه وبویراحمد گفت: معمولاً آیین‌های تعزیه خوانی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد بنابراین سعی شده است که عزاداری‌ها آمیخته با معرفت و شناخت باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میراث فرهنگی استان همانگونه که در آیین های شادی و نشاط برای مردم برنامه‌ریزی می‌کند در تلاش است که سنت‌ها را حفظ کند و در همین راستا و در برنامه‌ای مراسم باز خوانی واقعه کربلا را با حضور هیات‌های مذهبی و مداحان سراسر استان برگزار و ثبت ملی می‌کند.
این مسؤول تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه فتح، حوزه هنری، اداره کل تبلیغات اسلامی، هلال احمر، صدا و سیما و استانداری کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری این آئین دینی مشارکت می‌کنند.
ماه محرم از ۳۱ شهریورماه آغاز می شود.
از ۳۱شهریور تا ششم مهرماه هر سال هم به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
خبرنگار و انتشار: مسعود علیزاده
۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بازخوانی واقعه کربلا


کهگیلویه و بویراحمد