اخبار گردشگری

برقراری عدالت اجتماعی و آموزشی در روستاها، اولویت مهم دولت است

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، ابوالفضل رضوی در پنجمین اجلاس کمیته مدیر فنی ( TMC ) و کارگروه اگرو اکوتوریسم ( گردشگری بر پایه کشاورزی ) کشورهای آسیای مرکزی و غربی در رشت افزود: دولت برای گسترش و تنوع آموزش شغل های مرتبط با کشاورزی و اقلیم روستایی ، برنامه های آموزشی مفصلی را تدارک دیده که با زمان بندی مشخص در سراسر کشور یا در حال اجراست و یا به اجرا درخواهند آمد.
وی خطاب به نمایندگان کشورهای شرکت کننده در این اجلاس گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده است هرگونه کمک آموزشی علمی را به کشورهای منطقه بویژه عراق و افغانستان که آسیب دیده از جنگ هستند، ارائه کند.
رضوی پیشنهاد کرد دبیرخانه دائمی توسعه روستایی بر پایه اکوتوریسم به صورت رسمی یا مردم نهاد بین کشورهای یادشده تشکیل شود و گفت: برای استقرار دائمی این دبیرخانه در ایران، آمادگی داریم .
رضوی گفت : همه کشورهای شرکت کننده در این اجلاس شامل ایران ، آذربایجان ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، ترکیه ، قزاقستان ، افغانستان ، عراق از استعداد های فراوان توسعه گردشگری اکوتوریسم بر پایه کشاورزی برخوردارند و در این میان بایستی به گردشگری مزارع برنج توجهی ویژه داشت و برای این کار ایجاد زیر ساخت هایی در مزارع ، لازم است.
وی افزود : در راستای افزایش کمیت و کیفیت برنج در منطقه همه کشورهای ذی نفع باید همکاری همه جانبه داشته باشیم تا بتوانیم با کاهش قابل توجه هزینه های تولید، غذای بیشتری برای گروه فزون تری از انسان های منطقه فراهم کنیم .
سفیر جمهوری قرقیزستان در کشورمان نیز در این نشست با ابراز خرسندی و تشکر از مسئولان ایرانی برای میزبانی گفت: روابط ایران و جمهوری قرقیزستان در زمینه سیاسی بسیار صمیمانه و بر اساس منافع بین المللی و مشترک است اما متاسفانه در زمینه توسعه روابط اقتصادی ، دو ملت از سطحی در خور و شایسته برخوردار نیستند.
عبدالرزاق گفت: مناسبات دو جانبه و چند جانبه در زمینه های توسعه اقتصادی برای آینده مشترک در خانه مشترک همه ما حائز اهمیت فراوان است.
وی افزود: خواهان گسترش همکاری با کشورهای شرکت کننده در نشست بویژه جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها بویژه در زمینه اکو توریسم هستیم .
عبدالرزاق ادامه داد: اقتصاد ایران و کشور قرقیزستان در بسیاری از موارد مکمل هم هستند، ایران نیز علاوه بر زمینه آموزش می تواند بسیاری از مواد و دستگاه های صنعتی قرقیزستان را تامین کند و قرقیزستان هم می تواند تامین کننده بخشی از مواد پروتئینی ایران باشد .
در این کارگاه سایر نمایندگان کشورهای شرکت کننده نیز مطالب و راهکارهایی را در مورد زمینه های گسترش صنعت اکوتوریسم بیان کردند.
مریم فروغی دبیر این کارگاه آموزشی نیز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا هدف از این نشست تخصصی را بررسی راه های ارتقاء صنعت گردشگری بر پایه اکو توریسم در کشور های شرکت کننده عنوان کرد.
در این کارگاه آموزشی که به میزبانی موسسه تحقیقات برنج در رشت برگزار شد، نمایندگاه کشور های ایران ، تاجیکستان ، افغانستان ، ترکیه ، اوزبکستان ، قزاقستان ، عراق ، افغانستان و قرقیزستان حضور داشتند و نماینده ترکمنستان غایب بود .
خبرنگار : ابراهیمی ** انتشاردهنده: کبیری
۶۰۷۰ / ۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


عدالت آموزشی


گیلان