اخبار گردشگری

شبکه جهانی پرس تی وی ازجاذبه های گردشگری استان مرکزی مستند تهیه می کند

سید محمد حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گروهی از مستند سازان و هنرمندان شبکه بین المللی پرس تی وی با هدف ساخت مجموعه مستند به این استان سفرکرده اند.
وی اظهار کرد: معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و اقلیمی استان از طریق رسانه های جمعی بین المللی حرکتی مهم و حیاتی است که می تواند در جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی استان موثر باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در چند سال اخیر چند برنامه مستند گزارشی در استان ساخته شده که توجه به این مهم یکی از عوامل رشد جذب گردشگران خارجی در استان است.
سرپرست گروه اعزامی واحد هنری شبکه پرس تی وی نیز گفت: تا به حال ۴ گروه از شبکه پرس تی وی به استان مرکزی سفر کرده و برنامه ها و مستند هایی را از جاذبه های توریستی این منطقه برای مردم جهان ساخته اند.
طاهره بدخش افزود: ویژه برنامه گل محلات و حمام چهار فصل اراک از جمله تولیدات پخش شده شبکه پرس تی وی است.
وی اظهار کرد: ۸ مستند گزارشی که در طول سفر ۱۰ تا ۱۳ روز انجام می شود و ظرف ۸ هفته و در هر هفته یک برنامه روی آنتن می رود.
وی گفت: هرقسمت به زبان انگلیسی در شبکه پرس تی وی، به زبان اسپانیولی در شبکه های سپان تی وی و به زبان فارسی از شبکه مستند پخش خواهند شد.
سرپرست گروه اعزامی واحد هنری شبکه پرس تی وی گفت: این مستند ها به شکل میان برنامه از طریق شبکه های آی فیلم، خبر، تهران، شبکه ۴ و شبکه سلامت نیز روی آنتن می روند.
بیش از دو هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۳۰۷۵/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری


استان مرکزی


ساخت مستند