اخبار گردشگری

پرواز بین شهرهای تاریخی یزد و شیراز از ۳۰ شهریور برقرار می شود

محمدرضا نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرواز با توجه به شروع فصل شلوغ ورود گردشگران خارجی به استان (high season)، با همکاری ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد برقرار می شود.
وی ادامه داد: بر این اساس پرواز گردشگری از شیراز به یزد ساعت ۱۹ و از یزد به شیراز ساعت ۲۰:۳۰ هر پنجشنبه انجام می شود.
وی با تبیین تاثیر این پرواز بر رشد گردشگری در مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران (شهرهای اصفهان، شیراز و یزد) اضافه کرد: با ایجاد این ظرفیت گردشگران ورودی به ایران در قالب یک تور خاص از جاذبه های تاریخی، تفریحی، طبیعی و گردشگری مثلث گردشگری مرکز ایران دیدن می کنند.
نصیری گفت: پرواز اصفهان – شیراز و برعکس نیز برقرار شده و باتوجه به فاصله کم شهرهای یزد و اصفهان قرار شده که گردشگران از طریق زمینی و با اتوبوس مسیر بین این دو شهر را طی کنند.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد اظهار امیدواری کرد: در فصل گردشگری پیش رو شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی به استان یزد باشیم.
استان یزد اکنون در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
۷۵۳۲/ ۶۰۱۴/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: کاظم شاملو
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


پرواز


یزد و شیراز