اخبار گردشگری

۲ واحد غیر مجاز اسکان مسافر در محلات مهر و موم شد

علی مشهدی در گفت وگو با ایرنا افزود: این واحدها شامل یک عرصه مسکونی و یک مرکز صنفی رابط اسکان مسافر غیر مجاز است که با تبلیغات محیطی غیر مجاز و یا به صورت پنهانی اقدام به اسکان مسافر خارج از ضوابط موجود می کردند.
وی ادامه داد: تمامی اماکنی که در زمینه اسکان مسافر فعالیت دارند باید برای پذیرش گردشگر پروانه و مجوز معتبر داشته باشند در غیر این صورت از فعالیت آن ها جلوگیری می شود.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان و محلات بیان کرد: از ۲ هفته گذشته طرح ساماندهی خانه های استیجاری در محلات کلید خورده است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح برای هر متقاضی خانه های استیجاری با شرایط لازم بر اساس نظر کارشناسی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجوز صادر می شود.
مشهدی در خصوص شرایط کسب مجوز برای اماکن اقامتی و خانه های استیجاری توضیح داد: نوساز بودن واحد با جواز ساخت و پایان کار، مستقل بودن ، بهره مندی از پارکینگ، ارائه سند مالکیت و احراز صلاحیت فردی از مراجع ذیصلاح از شرایط صدور مجوز است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی دلیجان و محلات گفت: ۲ هتل سه ستاره، ۷۵ واحد اقامتی در قالب خانه های مسافر یا خانه استیجاری در محلات فعال است که ظرفیت اسکان چهار هزار گردشگر در شبانه روز را دارند.
وی افزود: با توجه به ورود سالانه یک میلیون گردشگر به محلات ظرفیت اسکان گردشگر در این شهر ناچیز است.
وی گفت: ۲ هتل سه و پنج ستاره با پیشرفیت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد درحال ساخت است که با بهره برداری از آن ها در سال آینده ظرفیت اسکان گردشگر ۲ برابر می شود.
چشمه های آبگرم، باغات گل و سرچشمه محلات در زمره پر بازدید کننده ترین جاذبه های طبیعی در سطح استان مرکزی هستند ودر ایام تعطیلات روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر گردشگر از این اماکن بازدید می کنند.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است که از نظر جغرافیایی در جنوب غربی تهران و در فاصله ۲۶۲ کیلومتری آن قرار گرفته است.
۷۲۷۷/ ۶۰۱۳/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مهر و موم


واحدهای غیر مجاز