اخبار گردشگری

خانه بیک علی ها در انارک مرمت شد

خانه تاریخی بیگ علی ها که شامل دو خانه تاریخی بیک علی های قدیم و جدید و با دو شماره و تاریخ مجزا به شماره های ۲۳۹۲۳ مورخ ۱۸/۹/۱۳۸۷ و ۲۳۹۱۷ مورخ ۱۸/۹/۱۳۸۷ در فهرست آثار ایران ملی ایران به ثبت رسید و یکی جاذبه گردشگری انارک و شهرستان نائین است .
« شهر تاریخی انارک دارای بافت تاریخی بسیار زیبا شامل برج، بارو، حصار شهر، دروازه، کاروانسرا، مسجد تاریخی، معابر و خانه های تاریخی بسیار زیبا با شاخصه هر خانه حداقل یک بادگیر می باشد. »
این خانه ها اکثرا بصورت حیاط مرکزی و دو ایوانه اند، که یک ایوان دارای بادگیر بلند در انتها بوده که به عنوان تابستان نشین در فصول گرم سال هوای خنک و متبوع را به داخل ایوان و خانه هدایت می کنند.
خانه های تاریخی بیک علی های قدیم و جدید از مهمترین خانه های تاریخی شهر انارک و متعلق به دوره قاجاریه و دارای سر در ورودی، هشتی و سه دری های زیبا است.
محمود مدنیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین در این زمینه به ایرنا گفت: « با توجه به اهمت این خانه ها از اعتبارات ملی خانه ها نسبت به مرمت های اضطراری از جمله ایزوگام بام و مرمت و بازسازی بادگیرها اقدام شد.
انارک یکی از شهرهای نایین در شرق مرکز شهرستان و با فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر نایین قرار دارد.
انارک با ۱۵۰۰ نفر جمعبت در۷۵کیلومتری نایین وشهرستان نایین با بیش از۳۹هزار نفر جمعیت در۱۴۰کیلومتری شرق اصفهان قراردارد
ت۷۱۳۶ خبر نگار نایین حسین فرزانیان محمدی** انتشار: محمد سلطانمرادی

انتهای پیام /*


اجتماعی


مرمت آثار تاریخی


نایین