اخبار گردشگری

دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی آغاز شد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از امروز اجرای آثار راه یافته به مرحله استانی جشنواره دوازهم تئاتر استان آغاز می شود که این آثار در تماشاخانه شمس و تالار گلشن اجرا می شود.
امین فرحی اظهار کرد: هشت اثر به دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی راه یافته است که چهار اثر از گروه های نمایشی بجنورد و چهار اثر از سایر شهرستان ها است.
وی با بیان اینکه میلاد اکبرنژاد، مهران امام بخش و حسین طوسی آثار این جشنواره را داوری می کنند خاطرنشان کرد: از میان این آثار، ۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌ شود.
فرحی اظهار کرد: امسال شاهد حضور هنرمندان جوان در این دوره از جشنواره تئاتر استان هستیم و به نوعی نیروهای جوان و تازه نفس وارد میدان تئاتر شده اند.
وی با اشاره به اینکه مردم خراسان شمالی علاقه بسیار به تئاتر دارند و همواره از این آثار نمایشی استقبال کرده اند گفت: یکی از مزیت هایی که استان در عرصه تئاتر دارد، بالا بودن جمعیت مخاطبان این هنر است.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پلاتوی شمس در این استان یکی از بزرگ ترین پلاتو های شرق کشور است که ۴۰۰ مترمربع زیر بنا دارد و این مکان، یکی از زیرساخت هایی است که به برکت برگزاری تئاتر رضوی و میزبانی این رویداد فرهنگی در استان برای تئاتری ها ایجاد شده است.
وی افزود: البته یک پلاتو برای استان کم است و جوابگوی نیاز تئاتری ها نیست و باید پلاتوهای دیگری در استان ایجاد شود.
فرحی گفت: در زمینه ایجاد پلاتو، نیاز است که بخش خصوصی وارد عرصه شود و البته دراین باره حمایت های دولت باید با بخش خصوصی همراه باشد.
وی اظهار کرد: در این باره یکی، دو درخواست توسط بخش خصوصی مطرح شده است.
فرحی افزو: امسال ۱۰۰ نفر هنرجو در دوره های آموزشی این انجمن دانش آموخته و فارغ التحصیل شدند و شماری نیز در این جشنواره حضور دارند.
دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از امروز تا ۲۸ شهریور ماه جاری برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این رویداد هنری، ۲۸ شهریور ماه جاری در محل تالار گلشن بجنورد برگزار می‌شود.
دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی در سه بخش مسابقه استانی، کوتاه و ویژه شعار سال برگزار می‌شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشنواره


تئاتر


خراسان شمالی