اخبار گردشگری

۲۵ صنعتگر و هنرمند سیستان وبلوچستان به جشنواره شبهای فرهنگی اعزام شدند

کامبیز مشتاق گوهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در کل تابستان با حضور هنرمندان استان های مختلف کشور در محل برج میلاد تهران برگزار شده است.
وی افزود: اختتامیه جشنواره شب های فرهنگی در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور به هنرمندان و صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
وی گفت: هنرمندان و صنعتگران سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف از جمله موسیقی محلی، رقص چوب، پخت غذاهای محلی و صنایع دستی در این ۲ روز به صورت نمایشگاه و کارگاه آموزشی اجرای برنامه دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین عکس های گرفته شده از ظرفیت های گردشگری و طبیعی استان در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می گیرد.
مشتاق گوهری افزود: این جشنواره به منظور معرفی داشته ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان و آشنا کردن مردم پایتخت با آداب، رسوم و توانمندی های این استان توسط این مجموعه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۲۶ و ۲۷ شهریور از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در برج میلاد تهران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در ۱۹ شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.
سواحل زیبای ماسه ای و صخره ای، آثار تاریخی شهر سوخته و قلعه های باستانی، آب و هوای سرد و گرم، آبشارها و چشمه های آب گرم، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری، نخیلات و مرکبات، غارها، رودخانه های سرسبز و پرآب، سنگ نگاه ها، محوطه های تمدنی و تاریخی بخشی از جاذبه های تاریخی و گردشگری در سطح استان سیستان و بلوچستان است که هنوز برخی از آنها در کشور ناشناخته مانده است.
در این میان لادیز و تمین میرجاوه، چشمه آبگرم بزمان، سراب یدوک، مجموعه تاریخی بمپور، دامن، کوه خضر ایرانشهر، کوه میتک، دورک، گورناگان، کوه روک، لهاباد، پیشین و دره سرباز، ایرندگان، تفتان جنوبی، کارواندر، سنگان، گلفشان پیرگل، تفتان(دشت دقال) گوهر کوه خاش، تنگ سرحه، گرگان نیکشهر، تنگه فنوج، آبشار آبند قصرقند، شهر سوخته، کوه خواجه، کرکویه، دهانه غلامان، میلک، هامونک و حوضدار هامون، تخت عدالت هیرمند، آشار مهرستان و آبشار آسپن دلگان از جمله مناطق نمونه گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.
۳۰۴۲**۳۲۱۳ خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره


شب های فرهنگی