اخبار گردشگری

گردشگران ایرانی بزودی بدون روادید به روسیه می روند

به گزارش خبرنگار ایرنا لوان جاگاریان روز شنبه در دیدار با استاندار مازندران در ساری گفت: کشور ما با این موضوع موافق است و منتظر اجرای آن ازسوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی ابراز امیدواری کردحداکثر تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۱۷) این اقدام عملیاتی شود.
جاگاریان گفت: براساس این توافق سفر گردشگران روسی به ایران نیز بدون روادید امکان پذیر می شود.
سفیر روسیه در تهران افزود: در حال حاضر لغو روادید برای گردشگران کشورهای ترکیه، تایلند و امارات در حال اجراست و بزودی این طرح برای کشور مصر نیز عملیاتی خواهد شد.
وی دلیل تاخیر در اجرای لغو قرارداد گردشگران ایرانی به روسیه را پیگیری نکردن آن از سوی آژانس های ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: کشورش هیچ مشکلی برای اجرای لغو روادید گردشگران ایرانی ندارد.
استاندار مازندران نیز در این نشست با ابراز خرسندی از گسترش روابط سیاسی و تجاری بین ایران و روسیه گفت: این روابط می تواند در سطح استانها نیز پیگیری شود.
ربیع فلاح جلودار افزود: مازندران از لحاظ اقتصادی و تجاری و مواهب طبیعی دارای ظرفیت های زیادی است که می تواند روابط گسترده تری با مسکو و سایر استانهای روسیه داشته باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران لغو روادید و اجرای طرح گمرک سبز را از مهمترین راهکارها برای گسترش روابط بین استانی با کشور روسیه عنوان کرد.
سفیر روسیه در تهران صبح امروز به دعوت استاندار مازندران به شهر ساری سفر کرد و قرار است در این سفر همچنین با تجار و صادرکنندگان مازندرانی نشست داشته باشد.
طبق گزارش اتاق بازرگانی روسیه در سال ۲۰۱۶ میزان مبادلات تجاری بین ۲ کشور ۲٫۲ میلیارد دلار بود. عمده صادرات روسیه به ایران در این مدت ماشین آلات و تجهیزات و عمده صادرات ایران هم محصولات کشاورزی به ارزش حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود.
مازندران با داشتن سه بندر و ۲ فرودگاه بین المللی در غرب و شرق و تولید سالانه ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی و نردیکی به روسیه ، می تواند یکی از قطب های اصلی صادرات به آن کشور باشد.
در سال گذشته مازندران حدود ۵۰۰ میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کرد که براورد می شود کمتر از ۱۰ درصد از این صادرات به کشور روسیه رفته باشد.
مازندران برای توسعه روابط تجاری با روسیه در اوایل شهریور ماه سال جاری نخستین نمایشگاه صنایع غذایی را در ولگوگراد یکی از استان های روسیه برگزار کرد.
خبرنگار: حسین فلاحتی***انتشاردهنده: محسن حسن نیا
۶۹۸۲/۱۸۹۹

انتهای پیام /*


سیاسی


سفیر روسیه


مازندران


روادید