اخبار گردشگری

سرمایه گذاری ۵۶ میلیارد دلاری امارات در بخش گردشگری

این پروژه‌های بزرگ به هدف آمادگی دبی برای برگزاری نمایشگاه Expo 2020 آغاز شده‌اند و هدف آنها ایجاد طیف‌های مختلف تفریح و سرگرمی در امارات تا سال ۲۰۲۰ است که پیش‌بینی می‌شود ۲۰ میلیون بازدیدکننده داشته باشد. طبق بررسی‌های صورت گرفته، صنعت گردشگری در کشور امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۶ حدود ۱/۱۲ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را شامل شده است و به حدود ۳/۴۳ میلیارد دلار رسیده است.
همچنین هزینه سفرهای تفریحی در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۱/۳۱ میلیارد دلار بوده است که حدود ۷۷ درصد از کل درآمد گردشگری کشور امارات در این سال بوده است؛ این در حالی است که سفرهای تجاری تنها ۲۳ درصد از درآمدهای گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند و حدود ۱۳/۹ میلیارد دلار بوده است.

درآمد سفرهای تجاری امارات از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۶ بیش از ۹ درصد رشد داشته است و درآمدهای سفرهای تجاری حدود ۸۳/۱۰ درصد در مدت مشابه رشد داشته است. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که در سال ۲۰۱۶ حدود ۹/۱۴ میلیون مسافر در هنگام اوقات فراغت و کسب‌وکار از امارات متحده عربی بازدید کرده‌اند که نشان‌دهنده افزایش ۹/۴ درصدی نسبت به سال قبل است. تعداد بازدیدکنندگان این کشور در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته رشد داشته است، زیرا بازارهای این کشور و همچنین مکان‌های گردشگری آن متنوع شده‌اند. خاورمیانه بزرگ‌ترین مقصد بازدیدکنندگان بوده که سهم آن در سال ۲۰۱۶ به ۶/۲۸ درصد رسید و پس‌ازآن منطقه آسیا و اقیانوسیه ۷/۲۵ درصد و اروپا ۱/۱۷ درصد بود.

منبع: www.ttnworldwide.com