اخبار گردشگری

نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر هریس گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه دو روزه با هدف شناساندن ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جمعیت عشایری و روستایی بخش خواجه و آشنایی مخاطبان با این مزیت های فرهنگی اقتصادی با تلاش بخشداری خواجه راه اندازی شده است.
مراجعان و علاقه مندان ازامروز از ساعت ۱۰صبح تا ۶عصر می توانند در این مکان با بازدید تولیدات روستایی و آثار، متن ها و تصاویر با ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی، اجتماعی و طبیعی گردشگری شهرستان هریس آشنا شوند.
دست آفرینه های هنری جامعه روستایی بخش خواجه از پوشاک فرش و گلیم تا غذاهای سوغاتی از دیگر آثار و محصولات کشاورزی است که در دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان شهرستان هریس به نمایش گذاشته شده است .
معرفی جاذبه‌های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، پوشش‌های محلی، غذاها و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، استعدادهای جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستائیان و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستاییان از دیگر اهداف وکارکردهای برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.
در حاشیه این نمایشگاه برنامه های نمایشی ‘قیزیل بوغدا’، شرح حال تولید گندم تا تبدیل شدن به نان، و اجرای زنده موسیقی عاشیق به مرحله اجرا در می آید.
شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: محمد طلوعیان**انتشار: عزیزی راد
۷۲۲۷/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


نمایشگاه


روتسائی


هریس