اخبار گردشگری

۲۰میلیارد ریال به ایجاد زیرساخت های گردشگری اسفراین اختصاص یافت

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد سویدانلویی در جشنوراه بومی و محلی ‘ عسل’ در روستا گردشگری رویین شهرستان اسفراین اظهار کرد: این میزان اعتبار برای ایجاد توسعه زیر ساخت های گردشگری ومرمت بنا های تاریخی شهرستان اسفراین در سال جاری اختصاص یافته است .
وی افزود : تلاش می کنیم تا با به ثمر رسیدن این طرح ها شهرستان اسفراین بتواند به تنهایی خود یک بسته کامل گردشگری باشد .
سویدانلویی با اشاره به وجودمحصولات با کیفیت عسل، گردو، سیب و کشمش وصنایع دستی مختلف در استان خراسان شمالی گفت: باید از این ظرفیت ها برای توسعه اقتصادی استان بهره جست.
وی ایجاد نشاط و شادابی درجامعه، خودباوری و ایجاد ظرفیت و ارتقا کیفیت محصولات برای برند سازی را ازجمله اهداف برگزاری این گونه جشنواره دراستان ذکر کرد و افزود: در نظر داریم با ارتقای کیفیت و فضا سازی خوب تبلیغاتی به برند سازی و منفعت اقتصادی این محصولات در این مناطق کمک کنیم.

* ۵۷ اثر میراث معنوی خراسان شمالی ثبت ملی است
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به ثبت ملی ۵۷اثر میراث معنوی ناملموس فرهنگی استان گفت: فناوری و فراوری تولید عسل از جمله میراث ناملموسی است که از گذشتگان به ما رسیده است.
سویدانلویی افزود: باید مسیری را طی کنیم که در کنار برخورداری ازاین میراث فرهنگی از عواید اقتصادی آن هم بهرمند شویم .
نخستین جشنوراه بومی و محلی عسل با حضور جمعی زیادی از مردم ، گردشگران ،مسئولان شهرستانی و استانی و تولیدکنندگان عسل در روستای گردشگری روینن با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی در این روستا برگزار شد .
به گزارش ایرنا شهرستان اسفراین قطب تولید عسل در خراسان های شمالی است ودراین میان روستای گردشگری رویین دراین شهرستان از مراکز مهم تولید عسل در این شهرستان است .
شهرستان اسفراین با تولید هزار و ۴۰۴ تن عسل از ۱۱۵هزار ۴۰۹کلنی زنبور عسل در سال ۹۵رتبه نخست تولید عسل در خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی را کسب کرد .
روستای تاریخی و گردشگری رویین در فاصله ۲۷کیومتری مرکز شهرستان اسفراین در خراسان شمالی قراردارد و به دلیل قرار گرفتن دره کوهستانی درمیان رشته کوهای آلاداغ دارای بافت پلکانی است. این روستا همچنین چشم نواز و آب هوایی و محصولات کشاورزی و باغی منحصر به فرد و شرایط خوبی برای تولید عسل دارد.
۷۱۸۹خبرنگار : بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


جشنوراه عسل


خراسان شمالی