اخبار گردشگری

برگزاری جشنواره گردشگری زرشک وحشی در تربت حیدریه

به گزارش ایرنا، علی محمدی در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این مراسم، که برای نخستین بار و با هدف معرفی ظرفیتها و قابلیت‌های گردشگری منطقه برنامه ریزی و اجرا شد، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.
وی تاکید کرد:‌ یکی از مهمترین اهداف این جشنواره توجه به ظرفیتهای گردشگری روستاها و اشتغالزایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.
وی افزود: روستای زیبا و گردشگرپذیر بکاول دارای قابلیت های فراوانی در حوزه گردشگری از جمله بافت سنتی روستا، باغ ها و مناطق ییلاقی و کوهستانی، صنایع دستی و هنرهای سنتی و آثار تاریخی است.
محمدی گفت: در این جشنواره برنامه های متعددی از جمله نمایشگاه توانمندی های روستا،‌ بازیهای بومی محلی، برپایی سیاه چادر، غذاهای محلی، داروهای گیاهی و پذیرایی از شرکت کنندکان با آش برگزار شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی بکاول، فرمانداری و اداره میراث فرهنگی تربت حیدریه برگزار شد، افزود: در کنار همه جاذبه های این روستا، زرشک وحشی که در زیرگروه گیاهان دارویی محسوب می شود نیز یکی از جاذبه ها و زمینه های جذب گردشگر در این روستاست.
وی تاکید کرد: با برپایی این جشنواره تلاش شد تا مردم بیش از پیش با ظرفیت های گردشگری و جاذبه های این روستا و نیز پتانسیل های آن آشنا شوند.
روستای بکاول با ۱۰۰ خانوار در ۲۰ کیلومتری شهرستان تربت حیدریه قرار دارد.
۵۱۳۲/۷۴۹۶
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


زرشک


خراسان رضوی