اخبار گردشگری

سطح تبادلات گردشگری ایران و چین کمتر از حد انتظار است

به گزارش ایرنا «علی اصغر مونسان» روز پنجشنبه در حاشیه بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «چانگدن» چین در دیدار با رئیس سازمان ملی گردشگری چین افزود: باید گام های عملی برای ارتقای روابط گردشگری دو کشور برداشته شود.
وی ضمن ابراز رضایت از برگزاری این اجلاس، از توسعه روابط گردشگری با چین حمایت کرد و افزود: سابقه تاریخی روابط دو کشور و پیشینه باستانی دو تمدن بزرگ ایران و چین، فرصت مناسبی برای تبادل گروه های گردشگری است.
رئیس سازمان ملی گردشگری چین هم در این دیدار از حضور ایران در این اجلاس در سطح معاون رئیس‌ جمهوری اظهار خرسندی کرد و گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در این سطح، بیانگر اهمیت مقوله گردشگری برای این کشور است.
‘لی جین زائو’ با اشاره به سطح خوب همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها، خواستار توسعه روابط گردشگری با ایران شد.
بیست و دومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) روز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا در شهر «چانگدو» در غرب چین آغاز شد.
به گزارش ایرنا این مجمع بالاترین نشست در صنعت گردشگری جهانی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود.
سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) شهر چانگدو را به عنوان بهترین شهر گردشگری چین معرفی کرد و در ماه ژانویه امسال نیز این شهر از طرف سازمان یونسکو به عنوان یکی از ۲۱ مقصد مهم سفر در جهان اعلام شد.
از جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست جهانی که به مدت ۶ روز ادامه دارد هیاتی به سرپرستی ‘علی اصغر مونسان’ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان حضور دارد.
آساق**۱۹۰۴**۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*


فرهنگی


چین


گردشگری


ایران