اخبار گردشگری

اجرای آئین های سنتی و محلی عشایری در جشنواره ملی «آی گل» در تهران

الهه کرمی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره روستایی و عشایری با هدف معرفی روستاهای منطقه ده ترکمن و همچنین معرفی آئین های محلی و سنتی عشایر و روستائیان ترکمن در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: برپایی سیاه چادرهای عشایری، اجرای آئین های سنتی و محلی ایلات و طوایف مختلف ترکمن و همچنین عرضه محصولات جامعه تولید کننده روستائیان و عشایر استان های مختلف کشور از دیگر ویژه برنامه های این جشنواره است که تا فردا (جمعه) در روستاهای همه سین و هاجرآباد ادامه دارد.
دهیار روستای هاجر آباد ادامه داد: روز گذشته مراسم افتتاحیه این جشنواه با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون مناطق محروم و روستایی نهاد ریاست جمهوری، حسن کریمی معاون عمرانی استاندار تهران و عیسی فرهادی فرماندار تهران در روستای همه سین برگزار شد.
به گفته وی در این جشنواره اقوام مختلف کشور شامل کرد، لر، بختیاری، عشایر استان تهران، ترکمن های حوزه ترکمن صحرا و استان گلستان، کرمانج های استان خراسان، ترک های مهاجر استان تهران و دیگر اقوام محلی دراین جشنواره شرکت دارند.
منطقه ده ترکمن یا ترکمن ده از توابع بخش مرکزی شهرستان تهران در ۷ کیلومتری شرق تهران و در پوشش شهرداری منطقه ۱۳ تهران و شامل روستاهای همه سین، هاجر آباد، چمن آب، یان چشمه و درآبه است.
دهیار روستای هاجر آباد در ادامه به مشکلات روستاهای منطقه ده ترکمن اشاره کرد و افزود: منطقه ترکمن ده در حالی در فاصله ۷ کیلومتری شهر تهران قرار دارد که مردمان این روستاها از نعمت گاز و آب آشامیدنی محروم هستند و با تانکر سیار آب رسانی به مردمان این روستاها صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری مردم و بخشداری مجوز حفر چاه عمیق در این منطقه دریافت شده است اما هنوز عملیات حفر این چاه آغاز نشده است.
منطقه ده ترکمن یا ترکمن ده از توابع بخش مرکزی شهرستان تهران در استان تهران و در ۷ کیلومتری شرق تهران و در محدوده پارک جنگلی سرخه حصار قرار دارد.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/۷۲۴۳/ ۶۱۳۹

انتهای پیام /*


اجتماعی


هاجرآباد


دهیار


تهران