اخبار گردشگری

پرداخت ۱۵ میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد

فرید محبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته از محل زکات واجب و مستحبی ۱۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۸۸ طرح عمرانی در حوزه های مختلف از محل این میزان زکات جمع آوری شده هم اینک در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.
محبی با اشاره به اینکه اولویت مصرف زکات با محرومان و نیازمندان جامعه است، عنوان کرد: بر این اساس ۶۰ درصد زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امور معیشتی و رفع مشکلات این افراد و ۴۰ درصد مابقی نیز برای اجرای طرح ‌های عام ‌المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه ‌می ‌شود.
وی ابراز داشت: شورای زکات در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده و شناسنامه زکات این استان نیز تنظیم، تصویب و به شهرستان‌ های هشت گانه استان ابلاغ‌ شده است.
۲۹ هزار و ۷۱۹ خانوار با جمعیتی افزون بر ۷۰ هزار نفر مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند و به سه هزار و ۶۰۰ خانوار با جمعیت ۱۲ هزار و ۶۰۰ نیز خدمات تک یا چند موردی در طول سال ارائه می‌ شود.
۷۵ درصد افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد روستایی، ۲۳ درصد شهری و ۲ درصد نیز عشایر است.
شهرستان لنده با ۲۱ درصد و شهرستان گچساران نیز با سه درصد به ترتیب بیشترین و کمترین افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده ‌اند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
۷۵۳۵/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


زکات


کمیته امداد


کهگیلویه و بویراحمد