اخبار گردشگری

روابط دوستانه ایران و عمان فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری است

به گزارش ایرنا ‘علی اصغر مونسان’ روز چهارشنبه در حاشیه بیست و دومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در شهر «چانگدن» چین در دیدار با وزیر گردشگری عمان افزود: دو کشور همچنین می توانند در زمینه توریسم درمانی با همدیگر مشارکت کنند همانطور که اکنون نیز در جنوب کشور به ویژه در جزیره کیش، پذیرای بیماران عمانی هستیم.
وی با تاکید بر گسترش روابط در زمینه گردشگری میان دو کشور گفت: جاذبه های گردشگری ایران برای گردشگرهای عمانی بسیار متنوع و متفاوت است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار امیدواری کرد با ظرفیت های ذکر شده، روابط گردشگری بین دو کشور افزایش یابد.
وزیر گردشگری عمان نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه ایران در نزد هموطنانش گفت: مردم عمان بخوبی ایران را می شناسند و به آن علاقه دارند.
‘أحمد بن ناصر المحرزی’ گفت: علیرغم روابط خوب سیاسی، سطح روابط اقتصادی و گردشگری دو کشور رضایت بخش نیست.
به گفته وی غیر از توریسم، دو کشور پتانسیل همکاری های دوجانبه در زمینه سلامت و آموزش را هم دارند.
بیست و دومین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف دنیا در شهر «چانگدو» در غرب چین آغاز شد.
به گزارش ایرنا این مجمع بالاترین نشست در صنعت گردشگری جهانی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود.
شهر چانگدو از سوی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) به عنوان بهترین شهر گردشگری چین شناخته شده است و در ماه ژانویه امسال نیز این شهر از طرف سازمان یونسکو به عنوان یکی از ۲۱ مقصد مهم سفر در جهان معرفی شد.
از کشورمان نیز در این نشست جهانی هیاتی به سرپرستی ‘علی اصغر مونسان’ معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان حضور دارد.
آساق**۱۹۰۴**۱۶۶۳**انتشار دهنده: حسن حسین زاده **۱۵۷۷
اطلاع از آخرین اخبار جهان در کانال تلگرامی ایرنا بین الملل به نشانی: IRNAInternational@

انتهای پیام /*


اقتصاد


ایران


عمان


گردشگری