اخبار گردشگری

هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه که شامل ۱۵۰ غرفه تخصصی رشته های مختلف صنایع دستی، صنایع دستی روستایی و عشایری و غرفه های تجارت الکترونیک است تا ۲۷ شهریور ماه سالجاری برپا خواهد بود.
استاندار اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: صنایع دستی و گردشگری یکی از سه محور توسعه استان اصفهان است که برپایی این نمایشگاه های تخصصی به تقویت آن کمک بسیاری می کند.
رسول زرگرپور با اشاره به برنامه های در دست اقدام برای توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی در استان اصفهان، افزود: حمایت های خوبی از هنرمندان و کارگاه های صنایع دستی صورت گرفته و ۱۲ هزار تخت هتل نیز در استان در حال ایجاد است.
وی همچنین با اشاره به ایجاد منطقه ویژه علم وفناوری در استان اصفهان، تصریح کرد: توسعه هرچه بیشتر شرکت های دانش بنیان نیز منجر به پیشرفت استان و تحقق اهداف تعیین شده در محورهای توسعه گردشگری و صنایع دستی خواهد شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز گفت: این نمایشگاه دایره المعارفی گویا برای بهره برداری علمی از ظرفیت های صنایع دستی کشورمان است.
جعفر جعفر صالحی، گردشگری و صنایع دستی را ۲ اولویت مهم اداره میراث فرهنگی استان اصفهان خواند و اظهار کرد: مهمترین رکن این اولویت ها، اشتغال است.
وی اظهار امیدواری کرد که با انسجام و همکاری بین مردم، مسئولان و هنرمندان، شعار امسال ‘ اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال’ در استان اصفهان در حوزه صنایع دستی و گردشگری محقق شود.
جعفر صالحی همچنین با تاکید بر اینکه اصفهان، پرچمدار صنایع دستی در کشور و دنیاست، افزود: همه چشم اندازها به سمت اصفهان است و باید وظیفه سنگینی که در حوزه بازرگانی در این صنعت را به عهده داریم به بهترین شکل انجام دهیم.
شورای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۵ میلادی اصفهان را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی کرد.
۲۹۷ رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشور وجود دارد که ۱۹۶ رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
حدود ۴۰ هزار نفر در بخش صنایع دستی این استان اشتغال دارند.
ت/۳۰۱۱ خبرنگار: آسیه معینی** انتشار: سلطانمرادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه صنایع دستی


اصفهان