اخبار گردشگری

تفرجگاه اندبیل خلخال همچنان بلاتکلیف است

به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز چهارشنبه در همایش روسای شوراهای اسلامی بخش مرکزی خلخال افزود: پس از گذشت پنج سال از واگذاری ۱۱ هکتار از اراضی ملی تفرجگاه اندبیل خلخال به سرمایه گذار بخش خصوصی جهت ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه زیبا و نمونه گردشگری به دلیل تعلل سرمایه گذار در اجرای پروژه این تفرجگاه همچنان فاقد امکانات رفاهی و تفریحی مورد نیاز گردشگران است.
وی گفت: در سال گذشته به علت تعلل سرمایه گذار مجری طرح گردشگری تفرجگاه میرعادل بولاغی اندبیل در انجام تعهدات خود پروژه واگذاری شده از وی خلعیت و دوباره به پیشنهاد مرکز استان به این سرمایه گذار واگذار شد که پس از واگذاری مجدد طرح نیز این سرمایه گذار همچنان به کار کم کاری و تعلل در اجرای پروژه و ایجاد امکانات مورد نیاز گردشگری در این منطقه ادامه می دهد.
قنبری اظهار کرد: برخلاف تفرجگاه اندبیل با پایان یافتن فاز اول پروژه گردشگری و ایجاد زیرساخت های گردشگری و برخی از امکانات رفاهی و تفریحی در تفرجگاه ازناو خلخال از سوی بنیاد مسکن استان اردبیل تاکنون ۲۰ سرمایه گذار بزرگ برای ایجاد امکانات گردشگری از جمله احداث تله کابین ، زیپ لاین ، اتوبوس هوایی و سایر امکانات مورد نیاز گرشگران اعلام آمادگی کرده اند.
او افزود: هم اکنون ۲ طرح بزرگ اقامتی و گردشگری از جمله احداث قصرهای چوبی از سوی ۲ سرمایه گذار بخش خصوصی در این منطقه در حال اجرا است.
وی گفت: فاز دوم ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله آبشار مصنوعی تفرجگاه ازناو نیز به ارتفاع ۲۵۰ متر نیز هم اکنون از سوی بنیاد مسکن استان اردبیل در حال احداث و تکمیل است.
وی با قدردانی از تلاش مدیریت جهاد کشاورزی خلخال در اصلاح نژاد دام و جایگزینی ارقام کشاورزی و باغی مقاوم در مقابل سرما در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: اجرای طرح اصلاح نژاد دام در دامداری های سبک و سنگین روستاهای این بخش ضمن کاهش هزینه نگهداری دام موجب افزایش درآمد حاصل از افزایش راندمان تولید شیر و گوشت قرمز در دامداری ها ، جایگزینی ارقام کشاورزی جدید و مقاوم در مقابل سرما نیز سبب افزایش قابل توجه درآمد کشاورزان و کاهش میزان خسارات در منطقه و رونق دامداری ، کشاورزی و باغداری شهرستان در سال های اخیر شده است.
بحشدار مرکزی خلخال با توصیه به روسای شوراهای اسلامی روستاهای این بخش به همکاری با مسوولان دستگاه های اجرایی و دهیاران در توسعه و عمران روستایی گفت: وحدت و همدلی مسوولان شهرستان همواره موجب رونق اقتصادی و اجتماعی در روستاها شده است.
شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده و وجود ۱۲کیلومتر مرز مشترک با استان سرسبز گیلان ، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم ، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدلله کلور ، جاده زیبای خلخال به شاهرود ، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو ، آبشار سفیداب روستای لرد ، آبشار سجن بخش شاهرود ، آبگرم روستای تیل ، روستاهای هدف گردشگری کزج ، نمهیل ، برندق و خمس همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یکی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.
تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.
شهرستان خلخال در جنوب اردبیل واقع بوده و این استان را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال – اسالم و خلخال – پونل ۲ راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


همایش شوراهای خلخال


قنبری


خلخال