اخبار گردشگری

ظرفیت قطار گردشگری تهران

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی کاظمی منش افزود: افزایش ظرفیت جا جایی مسافر در این مسیر با توجه به استقبال مسافران از این قطار بوده است.
وی با بیان اینکه این قطار تا پیش از این در روزهای پنجشنبه هر هفته در این مسیر تردد می کرد، گفت: به علت استقبال مسافران و افزایش در خواست ها قرار است از روز جمعه این هفته ۲۴ شهریورماه قطاری دیگری در این مسیر سیر کند.
مدیرکل برنامه ‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن خاطرنشان کرد: قطار این مسیر با ظرفیت ۳۵۰ نفر هر هفته صبح ها در ساعت ۶٫۳۰ از تهران حرکت و در ساعت ۲۲٫۳۰ نیز به تهران باز می گردد.
این مقام مسئول در راه آهن گفت: خط گردشگری تهران – سوادکوه نخستین خط ثابت گردشگری ریلی ایران است؛ هرچند در نوروز امسال هم شاهد راه‌اندازی خط گردشگری اهواز – اندیمشک – تنگه پنج بودیم، اما خط یاد شده، مخصوص ایام نوروز بود.
به گزارش ایرنا، راه اندازی قطارهای گردشکری در کشورهای مختلف جهان مورد توجه مسئولان شبکه ریلی قرار گرفته و تاکنون گردشگران خارجی با ۱۵ قطار به ایران سفر کرده اند و راه آهن جمهوری اسلامی ایران درصدد است با راه اندازی قطارهای گردشگری به بازار کسب و کار حوزه ریلی کشور رونق بیشتری دهد.
شرکت حمل و نقل ریلی رجا با همکاری یک شرکت گردشگری برای نخستین بار در کشور با هدف کشف زیبایی‌های راه‌آهن ایران، ضمن تعریف ایستگاه‌های گردشگری برای خط راه‌آهن سراسری، علاقه‌مندان را به بازدید از این جاذبه با قطار گردشگری، دعوت کرده است.
قطار گردشکری شرکت رجا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه از ایستگاه راه آهن تهران حرکت خود را به طرف سواد کوه آغاز می کند و پس از گذر از ورامین به طرف گرمسار سیر می کند و با گردش به سمت شمال، در کنار حبله‌ رود با طی مسیر سرسبز از منطقه کبوتر دره، سیمین‌دشت و زرین‌دشت به ده شوراب و ورسک می رسد و گردشگران پس از صرف نهار در ایستگاه راه آهن ورسک عازم پل سفید و سواد کوه می شوند و از سوادکوه برنامه بازگشت این قطار به طرف تهران آغاز و در حدود ۲۳ وارد ایستگاه تهران می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**۱۱۰۸*۲۰۲۵**خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار: لیلا جودی

انتهای پیام /*


اقتصاد


قطار گردشگری


ظرفیت دو برابر


سوادکوه