اخبار گردشگری

اختصاص ۱۴ میلیارد ریال اعتبار برای گردشگری داراب

عبدالرضا قاسمپور چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:اختصاص اعتبار ویژه از ۳ درصد نفت و گاز برای جاذبه هایی چون دره زیبای رغز، آبشار فدامی، رودخانه کاسه تراشان، رودخانه و تفرجگاه خرچنگ، چشمه گلابی، غار سهلک، تنگ کتویه از اولویت های گردشگری شهرستان داراب بوده است.
در شهرستان داراب ۱۵۰ جاذبه طبیعی و گردشگری وجود دارد که هر کدام از آنها می تواند گردشگران داخلی و خارجی را به این شهرستان بیاورد و این رونق امر رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت.
فرماندار داراب گفت: در دو سال گذشته بیش از ۶۰۰ گردشگر خارجی از ۶۹ کشور دنیا از داراب دیدن کردند و بجز هتل ۳ ستاره داراب خانه های بوم گردی نیز پذیرای این مسافران هستند.
فرماندار داراب به برق رسانی و گاز رسانی به تفرجگاه رغز و همچنین احداث راه این تفرجگاه اشاره کرد و افزود: امسال ۳ میلیارد ریال برای این تفرجگاه و دره زیبا اختصاص داده شد که در صورت حضور سرمایه گذار ۱۵ هکتار زمین و مجوز ساخت هتل ۵ ستاره در کنار رغز را نیز در اختیار قرار خواهیم داد.
دره زیبای رغز معروف به تنگ رغز از ۶۴ آبشار و ۱۰۰ حوضچه بزرگ و کوچک تشکیل شده که در تابستان امسال ۱۸۰۰ گردشگر داخلی و خارجی به غیر از بومیان منطقه ای از این دره فرود آمدند.
این دره زیبا در ۳۰ کیلومتری شهر داراب به سمت فسارود قرار دارد که ۱۴ لیدر حرفه ای کار فرود گردشگران را از این دره زیبا زیر نظر هیأت کوهنوردی داراب و هیأت امنای رغز بر عهده دارند.
فرود از این دره حتما با وسایل ایمنی شامل: وتسوت (لباس غواصی) جلیقه نجات، کلاه ایمنی، طناب، هشتی، کارابین و غذای کم حجم و مقوی امکان پذیر است.
داراب در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
خبرنگار: مجتبی صالحی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


داراب


اختصاص اعتبار