اخبار گردشگری

ضرورت مراقبت از تک بناهای تاریخی کلانشهر رشت برای جذب گردشگر

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری رشت به خبرگزاری ایرنا، مسعود نصرتی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در رشت افزود: اقدامات لازم نسبت به شناسایی و ثبت بناهای تاریخی، حفظ و نگهداشت آنها باید با سرعت بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه شهرداری رشت به دلیل وظیفه ذاتی، خود را متولی امر گردشگری نمی داند، اظهار کرد: اما این مجموعه، خود را بزرگترین سرمایه گذار برای تولید زیر ساخت های گردشگری می شناسد.
نصرتی با تاکید بر لزوم افزایش ظرفیت های این شهر برای مقصد گردشگری خاطرنشان کرد: لازم است در کنار کمک به گردشگری، در امر بازآفرینی شهری که در حوزه میراث فرهنگی قرار دارد نیز همکاری خوبی از سوی شهرداری انجام شود.
وی ضمن اعلام آمادگی شهرداری رشت در امر گردشگری و احیاء بافت تک بناهای تاریخی یادآور شد: این دو مورد از تاکیدات شورای اسلامی این کلانشهر است و بدون شک در این زمینه همکاری های لازم را نیز انجام خواهد گرفت.
نصرتی با اشاره به موارد مطرح شده پیرامون ایجاد دفتر بافت تاریخی در رشت ، بر لزوم استفاده از ظرفیت نهادهایی از جمله سازمان نظام ‌مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی تاکید و اضافه کرد: لازم است کار گروه مشترکی برای این مهم‌ تشکیل و اقدامات لازم نیز در نخستین فرصت انجام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این نشست گفت: علاوه بر این اداره کل، نهادهای دیگری از جمله شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی در طرح بازآفرینی شهری نقش دارند.
رضا علیزاده با بیان اینکه نگاه همه جانبه از سوی نهادهای مرتبط موجب تحقق اهداف می شود، اظهار کرد: هماهنگی دستگاه ها موجب می شود تا رشت نسبت به نحوه اجرای طرح و تامین منابع، الگوی خوبی برای سایر شهرها شود.
وی بیان داشت: تعامل نزدیک و نگاه فنی ویژه به اجرای طرح های مورد نظر موجب می شود تا بدون هیچ گونه اختلافی با مدیریت جدید شهرداری رشت به اجرای طرح های ویژه گردشگری بپردازیم.
علیزاده ایجاد دفتر بافت تاریخی در رشت را منشا اتفاقات مطلوب دانست و خاطر نشان کرد: این دفتر کمک های فراوانی در تعمیر، نگهداری و شناسایی بافت های تاریخی می کند.
شهرداری رشت دارای پنج منطقه و ۱۰ سازمان است، کلانشهر رشت نیز حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی **انتشاردهنده:کبیری
۷۲۸۶/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهرداری رشت


گیلان


بافت های تاریخی