اخبار گردشگری

تصاویر:نمونه های باشکوه از معماری قرون وسطی در اروپا

تاریخ اروپا به ۴ قسمت تقسیم شده که یکی از آنها “قرون وسطی” است که خود به سه بخش اولیه،ثانویه و پایانی طبقه بندی می شود.

به گزارش “توریسم آنلاین” نمونه های باشکوه از معماری قرون وسطی ،دیوارهای فروریخته حاکی از جنگ های باستانی ، خیابانهای سنگ فرش ،قلعه و روستاهای سنگی همگی، گردشگران را در عمق زندگی آن روزها فرو می برد.

اگرچه که ردپای قرون وسطی در هر کجای اروپا یافت می شود اما یک تور برنامه ریزی شده می تواند شما را به یک سفر متفاوت زمانی ببرد.

در ادامه به چند گوشه اروپایی سر می زنیم و در زمان سفر می کنیم تا ردپایی از این برهه زمانی را در شهرهای اروپا ببینیم.

گوشه های قرون وسطی اروپا

“کارکاسون” شهری در استان “اُد” –فرانسه- که زمانی برای رومی ها و بعدها برای ویزیگوت ها دارای موقعیت استراتژیکی بوده است.بارو و قلعه های باشکوه به جا مانده از آن دوران ،شهر را به پربازدیدترین جاذبه توریستی جنوب فرانسه تبدیل کرده است.

گوشه های قرون وسطی اروپا

اگر کارکاسون نمونه باشکوه قلعه های قرون وسطی است ، در “Perouges” فرانسه بهترین روستاهای قرون وسطی را ببینید.برای نمونه روستای قرن دوازدهمی این شهر با دیواره های سنگی بلندی محصور شده و دارای کوچه پس کوچه های باریکی است که در فصل های افت گردشگر با سکوت عجیبی عجین شده است.

گوشه های قرون وسطی اروپا

برجک های خاکستری روستای ساحلی در “کونوی” ،ولز از گذرگاههای سنگی ساخته شده که باید پیاده به تماشای آن رفت.

گوشه های قرون وسطی اروپا

“بروخه” در بلژیک بهترین ویترین قرون وسطی این سرزمین است.مجموعه معماری های به جامانده از سال ۱۵۰۰ در این شهر بسیار تماشایی است.

گوشه های قرون وسطی اروپا

این فهرست بدون “پراگ”-جمهوری چک- و عمارت های زیبا ،کوچه طلایی تا پل “چالرز” و نماهای گوتیک شهر قدیمی و کوچه سنگی کامل نخواهد بود.

گوشه های قرون وسطی اروپا

“تولدو” در اسپانیا معجونی از معماری های مربوط به مذاهب مختلف است.این شهر معماری هایی دارد که مربوط به زمانهای قبل از امپراتوری روم است.

گوشه های قرون وسطی اروپا

کرواسی به سرعت به منطقه ای تازه برای کسانی که در جستجوی آفتاب داغ هستند تبدیل می شود.شهر “دوبروونیک” شهری تاریخی در کرواسی است که خوشبختانه زلزله سال ۱۶۶۷ شاهکارهای گوتیک و باروک آن را ویران نکرد و امروزه بازدیدکنندگانش را تحت تاثیر قرار می دهد.

گوشه های قرون وسطی اروپا

شهر “اوبیدوس” در پرتغال در زمان امپراتوری روم و بر بلندیهای این سرزمین بنا شد.علاوه بر زیبایی های معماری ،بازار قرون وسطی هم در ماه جولای در آنجا به پا می شود.

+ ۲ مخالفم – ۰