اخبار گردشگری

یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درگنبدکاووس پایان یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم اختتامیه این جشنواره که سه شنبه شب در سالن ورزشی المپیک گنبدکاووس برگزار شد، برخی گروه های موسیقی اقوام از استان های خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان و کردستان به اجرای برنامه پرداختند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در این مراسم در سخنانی کوتاه با قدردانی از همکاری مدیران گنبدی و برخی بخشداران شهرستان های شرق استان در برگزاری این رخداد فرهنگی، استقبال و حضور پرشور و کم نظیر مردم در این جشنواره را غافلگیر کننده دانست.
ابراهیم کریمی گفت: اقشار مختلف مردم شرق گلستان بویژه گنبدکاووس با حضور پرشور خود نشان دادند که لایق میزبانی چنین رخدادهای فرهنگی هستند.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان تصمیم گرفته است از سال آینده جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام را به صورت مشترک در دو شهر گرگان و گنبدکاووس برگزار نماید.
کریمی از مدیران گنبدکاووس خواست تا در سال های آینده مکان ویژه و بزرگی را برای برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام پیش بینی و آماده نمایند.
به گزارش ایرنا، در مراسم پایانی یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام علاوه بر تجلیل از مدیران برگزاری این رخداد فرهنگی، از هنرمندان برتر در حوزه صنایع دستی، سوغات و موسیقی و آیین های سنتی با اهدای لوح سپاس، هدیه و تندیس جشنواره تجلیل شد.
یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام امسال از ۱۳ تا ۱۶ شهریور در گرگان و از ۱۸ تا ۲۱ شهریور به میزبانی گنبدکاووس با حضور هنرمندانی از ۲۷ استان کشور برگزار شد.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/۱۸۶۰/۳۰۳۹
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره فرهنگ اقوام


گنبدکاووس