اخبار گردشگری

بارش پراکنده در ۹ استان کشور طی دو روز آینده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش پراکنده در ۹ استان کشور طی دو روز آینده از وزش باد شدید در خوزستان و زابل خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی امروز در سواحل جنوبی دریای خزر دراستان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که انتظار می‌رود بتدریج طی ساعات آینده ضمن کاهش بارش از غرب، گستره بارش‌ها استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی وارتفاعات سمنان را هم تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه رگبار باران و رعد و برق برای جنوب فارس و هرمزگان بویژه مناطق غربی آن پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: فردا (۲۲ شهریور) بارش پراکنده در شرق سواحل و دراستان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه (۲۳ شهریور) احتمال بارش پراکنده باران در شرق سواحل پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی فردا و پس‌فردا در شمال هرمزگان و جنوب کرمان رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی است و فردا بعد ازظهر وقوع پدیده باد و گرد و خاک برای استان خوزستان دور از انتظار نیست همچنین طی سه روز آینده وزش باد شدید بویژه در اوایل صبح همراه با گرد و خاک در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ شهریور) و پنج‌شنبه (۲۳ شهریور) صاف با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.