اخبار گردشگری

فرماندار هشترود خواستار ثبت جهانی قلعه ضحاک شد

قلعه ضحاک هشترود با بیش از سه هزار سال قدمت در۲۰ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان در آذربایجان شرقی واقع شده، این مجموعه باستانی در محوطه کوهستانی سرمه ‌لو و در احاطه ۲ رودخانه قرانقو و شورچایی واقع شده و در حدود ۱۰ کیلومتر طول و ۲ کیلومتر عرض دارد.
این قلعه به شماره ۴۲۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، حسن مستفید روز سه شنبه در جلسه کار گروه گردشگری این شهرستان به وجود آثار تاریخی قلعه ضحاک، غار آهکی آقبلاغ، بقعه بایزید بسطامی و مسجد جامع اشاره کرد و افزود: هشترود با دارابودن این ظرفیت های تاریخی، می تواند به قطب گردشگری آذربایجان شرقی تبدیل شده و برای تبریز ۲۰۱۸ آماده شود.
وی گفت: برای رونق گردشگری شهرستان هر سرمایه گذاری که خانه های قدیمی روستایی را احیا و بومی گردی را ترویج کند از حمایت دولت برخوردار خواهد بود.
وی افزود: استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان به رونق اقتصادی و توسعه منطقه کمک خواهد کرد و در این راستا همه دستگاه ها باید همکاری کرده و از سرمایه گذاران با تسهیل امور، حمایت کنند.
فرماندارهشترود به نقش صنعت گردشگری در اشتغال مردم و پویایی جامعه تاکید کرد و گفت: درآمدزایی از طریق صنعت گردشگری در همه جای دنیا جا افتاده و ما نیز باید تلاش کنیم با فراهم کردن بستر جذب گردشگر، در رفع معضل بیکاری جامعه نیز اقدام کنیم.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
۷۴۸۶/۳۰۷۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اماکن تاریخی


هشترود