اخبار گردشگری

پذیرش و اسکان ۲۰۴ هزار نفر روز میهمان تابستانی در مراکز اقامتی کردستان

رشید قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت، ۸۱ هزار و ۶۳۹ نفر میهمان در قالب ۱۸ هزار و ۷۷۷ خانوار در مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان کردستان پذیرش و اسکان داده شدند.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر اسکان و پذیرش میهمانان در ایام تابستان جاری در این استان افزود: سال گذشته تعداد ۱۶۱ هزار نفر روز در مراکز اسکان پذیرش شدند که امسال این میزان، ۴۳ هزار نفر روز افزایش پیدا کرده است.
به گفته وی، امسال تعداد ۱۶ مرکز پذیرش به منظور خدمت رسانی به میهمانان فرهنگی در ایام تابستان در سطح استان پیش بینی شده و خدمات رسانی می کردند.
به گزارش ایرنا، فعالیت مراکز پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی در مراکز آموزش و پرورش استان از ۲۷ خرداد ۹۶ در سطح استان کردستان آغاز و تا ۲۰ شهریور ادامه داشت.
در تابستان سال گذشته، تعداد ۶۴ هزار و ۴۰۳ نفر میهمان در قالب ۱۴ هزار و ۳۶۵ خانوار در مراکز اقامتی استان کردستان اسکان داده شده بودند.
تابستان امسال در راستای پذیرش و اسکان میهمانان تابستانی در استان کردستان ۱۲۲ مدرسه با ۹۶۷ کلاس درس آماده سازی و تجهیز شده بود.
از این تعداد کلاس، ۳۰ اتاق به صورت ویژه، ۵۴۸ اتاق از نوع ‘الف’ و ۳۸۹ اتاق نیز از نوع ‘ب’ برای اسکان فرهنگیان و میهمانان تابستانی در نظر گرفته شده بود.
در سال تحصیلی گذشته ۲۷۵ هزار دانش آموز استان کردستان در سه هزار و ۷۰۰ مدرسه و ۱۴ هزار کلاس درس مشغول به تحصیل بودند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


میهمانان تابستانی


مراکز اقامتی


آموزش و پرورش