اخبار گردشگری

رشد و توسعه گردشگری درمانی در صربستان

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مراکز گردشگری درمانی متعدد صربستان علاوه بر داشتن چشمه های آب گرم طبیعی با خواص درمانی مختلف و مجهز در زمینه های گوناگون برای درمان و معالجه بیماری های مختلف از جمله دیابت و بیماری های کلیوی، گوارشی، استخوان درد، رماتیسم، مغز و اعصاب و قلب و عروق فعالیت می کنند.
همچنین در حال حاضر در مراکز گردشگری درمانی صربستان حدود ۶۰ مرکز دندانپزشکی و زیبایی شناسی وجود دارد که میهمانان زیادی را از کشورهای خارجی به خود جلب کرده اند و این مراکز علاوه براینکه از لحاظ کیفیت خدمات در سطح بالایی هستند، از نظر اقتصادی نیز نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه تر می باشند.
برآورد شده که صربستان می تواند سالانه حدود ۱۰۰ هزار گردشگر را در مراکز گردشگری درمانی مختلف که در سراسر کشور فعالیت دارند، پذیرش نماید.
گردشگری درمانی که ترکیبی از گردشگری و درمان و معالجه است، اکنون در کشورهای زیادی اجرا می شود و علاقمندان بسیاری را به خود جلب کرده است. امروزه ارزش بازار گردشگری درمانی در جهان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است و در آینده رشد زیادی خواهد داشت. ۵ درصد از تمام سفرهای بین المللی به گردشگری درمانی اختصاص داده شده است. در ساختار کل گردشگری درمانی، ۴۰ درصد به خدمات دندانپزشکی، ۴۲ درصد برای بیماری های ارتوپدی، جراحی قلب و عروق و جراحی مغز و اعصاب و ۱۵ درصد به جراحی زیبایی اختصاص دارد.
اروپام**۴۳۶**
ناشر: فریبا مدنی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


درمانی


صربستان