اخبار گردشگری

گله مندی برخی هنرمندان ازجشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس

این عده از هنرمندان که بیشتر آنان از حوزه صنایع دستی هستند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهداف و رویکردهای برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام، خواستار اصلاح چیدمان غرفه ها و بهبود مدیریت جشنواره برای سال های آینده شدند.
یکی از غرفه داران صنایع دستی از استان خراسان جنوبی دراین خصوص گفت: نحوه چیدمان غرفه های نمایشگاه صنایع دستی در گنبدکاووس خوب نبود و این امر سبب شده تا فعلا استقبال مردم از این بخش جشنواره کمرنگ تر باشد.
وی که خود را زراعتی معرفی کرد، افزود: برخلاف گرگان، در گنبدکاووس نمایشگاه صنایع دستی در گوشه ای از مجموعه المپیک قرار گرفته که مردم کمتر به آن مراجعه می کنند و این امر بر فروش غرفه داران تاثیر منفی گذاشته است.
زراعتی به زمان برپایی نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: بهتر بود این نمایشگاه در روزهای جمعه و شنبه گذشته که تعطیلات عید سعید غدیر بود، برپا می شد تا مردم بیشتری از آن استقبال می کردند.
این غرفه دار صنایع دستی همچنین پیشنهاد کرد، برای تشویق بیشتر مردم به خرید صنایع دستی بهتر بود در پایان جشنواره یک قرعه کشی بین خریداران این بخش برگزار می شد.
یکی دیگر از غرفه داران صنایع دستی که از اصفهان در این جشنواره شرکت کرده است، نیز با ابراز گله مندی از چیدمان نادرست بخش های مختلف این رخداد بزرگ فرهنگی بویژه بخش نمایشگاه صنایع دستی آن، گفت: با وجود استقبال خوب مردم از جشنواره اما حضور آنان در نمایشگاه صنایع دستی کمرنگ است.
احمدرضا براتیان افزود: درب ورودی و خروجی جشنواره یکی است و با توجه به قرار گرفتن نمایشگاه صنایع دستی در گوشه ای از مجموعه المپیک، درصورتی که خروجی از مقابل این نمایشگاه برقرار می شد، بدون تردید استقبال بازدیدکنندگان از این بخش جشنواره نیز بهتر می شد.
وی اظهار داشت: بسیاری از همکاران شرکت کننده در نمایشگاه صنایع دستی نسبت به چیدمان نادرست این نمایشگاه و تاثیر آن بر حضور کمرنگ مردم و در نهایت فروش کمتر گله مند هستند.
خانم امینی یکی دیگر از غرفه داران صنایع دستی یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که از گرگان در این جشنواره شرکت کرده نیز با اظهاراتی مشابه دیگر غرفه داران در خصوص چیدمان نادرست و تاثیر منفی آن بر فروش، گفت: مکان نمایشگاه صنایع دستی در گرگان در کنار غرفه های موسیقی اقوام بود که شرکت کنندگان پس از تماشای موسیقی به این نمایشگاه می آمدند و خرید می کردند.
وی افزود: با وجود اینکه استقبال مردم از این جشنواره فرهنگی بسیار خوب است اما تا الان حضور مردم در نمایشگاه صنایع دستی و خرید آنان رضایت بخش نبوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز با قبول برخی ایرادها و اشکالات در برپایی یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس به خبرنگار ایرنا گفت: این اشکالات که بیشتر جزیی می باشد با توجه به تجربه نخست این شهر امری طبیعی است که تلاش می شود در سال های آینده برطرف شود.
ابراهیم کریمی افزود: در یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام دربخش صنایع دستی از ۲۷ استان با ۷۰ غرفه، در بخش سوغات از ۲۵ استان با ۴۰ غرفه و دربخش موسیقی و نیز آیین های سنتی و محلی از ۱۵ استان حضور دارند.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم شرق گلستان از این رخداد بزرگ فرهنگی، اظهار داشت: باتوجه به برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در مرکز گلستان و سختی ها و مشکلاتی که مردم شرق استان برای حضور در این جشنواره داشتند، تصمیم گرفته شد تا بخشی از این رخداد بزرگ فرهنگی در گنبدکاووس برگزار شود.
کریمی ابراز امیدواری کرد، جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درسال های آینده نیز در شهر گنبدکاووس البته با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن، برگزار شود تا مردم شرق گلستان نیز بتوانند از این رخداد فرهنگی بهره ببرند.
نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند که گنبدکاووس به تنهایی ۳۵۰ هزار نفر آن را درخود جای داده است.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره فرهنگ اقوام


گنبدکاووس