اخبار گردشگری

جلوه نمایی میراث جهانی تخت سلیمان در بوم نقاشان تهرانی

محمد فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نقاشان که ۲۰ نفر آنها زنان اعضای انجمن نقاشان ایران هستند با هدف معرفی و شناساندن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب و توسعه بوم گردی به این منطقه باستانی سفر کردند.
وی افزود: نگاه نو به مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان و خلق آثار نقاشی ماندگار از این مجموعه زیبا و دیدنی از مهمترین اهداف سفر نقاشان تهرانی به تخت سلیمان است.
فتحی گفت: نقاشان تهرانی در مدت سه روز اقامت خود در مجموعه تخت سلیمان بیش از ۱۰۰ اثر نقاشی را از مهمترین آثار و بقایای معماری این محوطه باستانی خلق کردند.
وی افزود: تعدادی از آثار این نقاشان به موزه مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان اهدا شد که در معرض بازدید علاقه مندان قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان با ۱۲ هکتار مساحت و دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.
به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است.
نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می خورد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
۷۵۱۴/۳۰۹۳/۳۰۷۲
**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


تخت سلیمان


ورک شاپ نقاشان تهرانی


تکاب