اخبار گردشگری

استقبال پرشور مردم شرق گلستان از جشنواره فرهنگ اقوام در گنبدکاووس

به گزارش خبرنگار ایرنا، درحالی که دومین شب از جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام می گذرد که برای نخستین بار بخشی از آن به میزبانی شهر تاریخی و مذهبی گنبدکاووس برگزار می شود، حضور پرشور آحاد مختلف مردم از شهرها و روستاهای شرق این استان و نیز برخی مسافران و گردشگران تابستانی، شور و حال خاصی به این جشنواره داده است.
امسال یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان در روزهای ۱۳ تا ۱۶ شهریور درشهر گرگان مرکز استان و از ۱۸ تا ۲۰ شهریور نیز به میزبانی گنبدکاووس درحال برگزاری است.
برپایی نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی استان ها، اجرای زنده موسیقی و آیین های سنتی اقوام، پخت انواع غذا و نان محلی، معرفی آداب و سنن روستاهای نمونه گردشگری از بخش های مختلف یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام به میزبانی گنبدکاووس است که توانسته نظر مساعد اقشار مختلف مردم شرق گلستان را به خود جلب نماید.
در این جشنواره فرهنگی که در سه بخش صنایع دستی، سوغات و موسیقی و آیین های سنتی درحال برگزاری است، هنرمندان و تولیدکنندگانی از استان های مختلف کشور حضور دارند به گونه ای که دربخش صنایع دستی از ۲۷ استان، در بخش سوغات از ۲۵ استان و در بخش موسیقی و آیین های سنتی نیز از ۱۵ استان شرکت دارند.
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: استقبال و حضور پرشور مردم از این رخداد بزرگ فرهنگی سبب شده تا پیشنهاد تمدید یک روزه جشنواره را به متولیان برگزاری آن داده شود.
عبدالقدیر کریمی افزود: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز قول مساعد داد درصورت موافقت هنرمندان و شرکت کنندگان دراین جشنواره، این رخداد فرهنگی یک روز دیگر در گنبدکاووس تمدید شود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان درشهرهای شرق این استان سکونت دارند که ۳۵۰ هزار نفر آن در شهر تاریخی و مذهبی گنبدکاووس سکونت دارند.
/۳۰۳۹/۱۸۶۰
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره اقوام


گنبدکاووس