اخبار گردشگری

روستای برایجان شهرستان جهرم،هدف گردشگری می شود

به گزارش ایرنا علیرضا صحراییان دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ محصولات روستای برایجان از جمله انار و وجود چشمه سار و باغ های زیبا برای انتخاب آن به عنوان روستای هدف گردشگری موثر بوده است.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط دولت در این روستا بیان کرد:‌ساخت سالن چند منظوره با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان٬روکش آسفالت محور ورودی روستا٬ بهسازی شبکه برق رسانی روستا از جمله این خدمات است.
صحراییان اظهار داشت:‌ امیدواریم بهسازی معابر این روستا نیز با همت مسئولان استان و شهرستان هرچه زودتر انجام شود‌.
روستای برایجان حدود ۵۵ کیلومتر با شهر جهرم فاصله و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.
همچنین محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در مراسم پیاده روی خانوادگی روستای برایجان بخش خفرشهرستان جهرم گفت: نباید اقتصاد کشور بر پایه فروش نفت باشد و باید تلاش کرد از اقتصاد نفتی فاصله گرفت.
وی یکی از راهکارهای تحقق این امر را رونق گردشگری عنوان کرد و افزود: باید روستاهای هدف گردشگری را به مردم شناساند که روستای برایجان خفر از جمله این روستاهاست.
رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: باید تلاش کرد مانع مهاجرت روستاییان به شهر شد و برای محقق شدن این مهم باید ایجاد اشتغال کرد.
رضایی با اشاره به وجود آب و هوای بکر و کم نظیر روستای برایجان ادامه داد: با توجه به وجود چشمه ها٬ گونه های گیاهی و جانوری و باغ های بسیار زیبا در این روستا و مردم با صفایش در تلاش هستیم این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شود.
وی به ساماندهی آب های روستای برایجان تاکید و بیان کرد:آب های کشاورزی این روستا باید به آبیاری تحت فشار تبدیل شود.
در روستای هدف گردشگری، صنایع دستی محلی، آداب و رسوم و طبیعت به عنوان جاذبه های گردشگری مطرح می شود و روستاییان به گسترش و حفظ این موارد اقدام می کنند.
جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
خبرنگار: بهرام بشیری زاده جهرمی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۷۳۶۹ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


روستای هدف گردشگری


برایجان جهرم