اخبار گردشگری

جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام نمایشی زیبا از وحدت اقوام ایران است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی یکشنبه شب درحاشیه بازدید از یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: این جشنواره نشان داد که اقوام ساکن در ایران اسلامی و استان گلستان با وجود تنوع فرهنگی و مذهبی، در کمال وحدت و صمیمت با هم زندگی می کنند.
وی افزود: به نظر بنده اقوام و مذاهب ساکن در ایران اسلامی همچون دسته گلی قشنگ و زیبا هستند که چشم هر ببینده ای را به خود جلب می کند.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: این دسته گل زیبا، دشمنانی نیز دارد که می خواهند آنان را از هم جدا نمایند که بایستی بسیار مراقب و هوشیار بود زیرا یک شاخه گل به تنهایی آسیب پذیر است اما اگر شاخه های گل در کنار هم قرار گیرند و یک دسته گل تشکیل دهند کمتر آسیب می بینند.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس، خواستار استمرار برگزاری چنین رخدادهای فرهنگی و اسلامی دراین شهرستان شد.
امسال یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از ۱۳ تا ۱۶ شهریور در شهر گرگان برگزار شد و برای نخستین بار بخشی از این رخداد بزرگ فرهنگی در روزهای ۱۸ تا ۲۰ شهریور به میزبانی شهر تاریخی و مذهبی گنبدکاووس درحال برگزاری است.
این جشنواره فرهنگی درسه بخش صنایع دستی با حضور ۲۷ استان، سوغات با حضور ۲۵ استان و موسیقی و آیین های محلی و سنتی باحضور ۱۵ استان درمجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس درحال برگزاری است.
شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس با تنوع اقوام، فرهنگ ها و مذاهب درشرق استان گلستان واقع است.
۱۸۶۰/۳۰۳۹/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


امام جمعه


جشنواره اقوام


گنبدکاووس