اخبار گردشگری

برج میلاد تهران میزبان فرهنگ و هنر کردستان

سرکوت نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه شب های فرهنگی کردستان از امشب و به مدت ۲ شب (۱۹ و ۲۰ شهریور جاری) و از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در برج میلاد تهران برگزار می شود.
وی پخش موسیقی محلی، موسیقی کلاسیک، مداحی، تئاتر خیابانی با رویکرد آیینی و سنتی، پخش تیزر و فیلم کوتاه کردستان شناسی، پخش مستند جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان، برپایی غرفه صنایع دستی و غذاهای سنتی، هه لپرکی (رقص کردی)، برگزاری مسابقه و برپایی غرفه سوغات استان کردستان را از جمله برنامه های این رویداد فرهنگی اعلام کرد.
به گفته وی، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی از جاذبه های گردشگری و مناظر زیبای کردستان، غرفه مطبوعات استان و تجلیل از خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه های این رویداد مهم فرهنگی است.
نجفی هدف از برگزاری این رویداد را شناساندن فرهنگ بومی و جاذبه های گردشگری کردستان به مردم سایر نقاط کشور و همچنین جذب گردشگربرای این استان اعلام کرد و گفت: برگزاری اینگونه جشن های فرهنگی به شناخت هر چه بیشتر ظرفیت های موجود در استان منجر می شود
وی یادآور شد: جشن های های فرهنگی تاثیر بسزایی در شناخت قابلیت ها و ظرفیت های استان کردستان در عرصه های مختلف به خصوص عرصه های فرهنگی و اجتماعی دارد.
وی با بیان اینکه حضور در مراسم شب های فرهنگی استان کردستان برای عموم مردم رایگان است، ابراز امیدواری کرد با برگزاری بهتر این مراسم فرهنگی جاذبه های گردشگری و فرهنگی استان به بهترین نحو ممکن به مردم کشور معرفی شود.
به گزارش ایرنا، شب های فرهنگی کردستان با همکاری شهرداری و شورای اسلامی سنندج و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری بمدت ۲ شب ۱۹ و ۲۰ شهریور در برج میلاد تهران برگزار می شود.
استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب کشور واقع شده و دارای ۱۰ شهرستان است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
۷۳۴۸/ ۳۰۲۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


برج میلاد


شب فرهنگی


استان کردستان