اخبار گردشگری

قابلیت ملایر در رقابت با کشورهای دارای برند در تولید مبل و منبت

به گزارش ایرنا محمد کاظمی شامگاه شنبه در جشنواره مردمی مبل و منبت شهر جوکار اظهار کرد: مبل و منبت ملایر به عنوان سفیران فرهنگی مردم این مرز و بوم باید به اقصی نقاط جهان صادر شود.
وی با تاکید بر اینکه ما به جهانی شدن صنعت مبل و منبت ملایر می اندیشیم، افزود: با ثبت ملی منبت ملایر و برپایی جشنواره، شور و شوق فراوانی در سطح شهرستان ایجاد شده که حاصل آن رونق اقتصادی و تجارت مبل و منبت به سایر کشورهای دنیا است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه جوکار و قرار داشتن در مسیر جابجایی کالا گفت: امیدواریم با راه اندازی راه آهن همدان به ملایر و ایجاد ایستگاه راه آهن در شهر جوکار، آثار هنرمندان مبل و منبت این منطقه به کشورهای همسایه عرضه شود.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد نمایشگاه های متعدد مبل و منبت در شهر جوکار شد و افزود: ایجاد نمایشگاه های مبل و منبت در مسیر عبور و مرور مسافران در جوکار، رونق اقتصادی این بخش را به همراه خواهد داشت.
کاظمی با بیان اینکه تبدیل شدن این منطقه به مکانی برای عرضه مبل و منبت همچون یافت آباد تهران دور از انتظار نیست، بیان کرد: ثبت ملی منبت ملایر حاصل تلاش مجدانه مسئولان در سطح کشوری و شهرستانی بود که برای جهانی شدن این صنعت نیازمند تلاش همه جانبه، همدلی و تعامل ویژه بین فعالان این حوزه، انجمن ها و مسئولان هستیم.
بخشدار جوکار نیز با تقدیر از هنرمندان و تلاشگران عرصه مبل و منبت این بخش گفت: کسب عنوان شهر ملی منبت ایران برازنده صنعتگران این شهرستان بود که باید با ارج نهادن به این عنوان، برای کسب شهرت جهانی نیز تلاش کنیم.
فرهاد جهانیان اظهار کرد: با توجه به قدمت طولانی جوکار در هنر مبل و منبت و قرار داشتن در شاهراه ارتباطی میان استان های کشور، باید از این فرصت مناسب برای عرضه تولیدات مبل و منبت بهره گیریم.
وی با بیان اینکه جوکار مهد مبل و منبت در منطقه است ادامه داد: با تشکیل انجمن مبل و منبت در شهر جوکار، نمایشگاه ها و بازارهای عرضه مستقیم مبل و منبت در این شهر ایجاد شد که رونق اقتصادی منطقه را به دنبال دارد.
جهانیان بیان کرد: قول های مساعدی از سوی بانک ها در راستای حمایت از صنعتگران و فعالان هنر مبل و منبت داده شده که امیدواریم با حمایت بانک ها و سایر مسئولان شاهد رونق صنعت مبل و منبت و جایگاه این صنعت در جوکار و شهرستان ملایر باشیم.
در راستای ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت ایران، جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده و تا ۲۴ شهریور ماه به مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف این شهرستان ادامه دارد.
شهرستان ملایر دارای بیش از چهار کارگاه تولید مبل و منبت است که بیش از هشت هزار نفر به صورت مستقیم و بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن به صورت غیر مستقیم در این کارگاه ها فعالیت می کنند.
در بخش جوکار نیز بیش از ۲۰۰ کارگاه مبل و منبت وجود دارد که بیش از ۵۰۰ هنرمند در این کارگاه در حال فعالیت هستند.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
۱۱۸۱/۷۵۲۸
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده:الهام تدین

انتهای پیام /*


اقتصاد


جشنواره مبل و منبت


رقابت در بازارهای جهانی


نماینده مجلس