اخبار گردشگری

جاذبه های طبیعی و تاریخی چالدران میزبان ۳۰ گردشگر خارجی عضو تور رالی ترانس

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران گفت: اعضای این تور بین المللی شامل ۱۹ نفر راننده مرد و ۱۱ نفر راننده زن با ۱۵ دستگاه خودرو برای نخستین بار به شهر چالدران سفر کرده بودند که مورد استقبال گرم مردم و مسئولان این شهر قرار گرفتند.
محرم عبدالله پور افزود: این تور برای بازدید از جاذبه های طبیعی ایران راه اندازی شده و اعضای آن از بناهای تاریخی و مناظر طبیعی ۱۱ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، ایلام، خوزستان و فارس بازدید می کنند.
وی اضافه کرد: برای آشنایی هر چه بیشتر اعضای این تور بین المللی با جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان چالدران یک بسته فرهنگی راهنمای گردشگری شامل دفترچه یادداشت، کتابچه و بروشور جاذبه های تاریخی و گردشگری، چالدران، آذربایجان غربی و کشور به زبان انگلیسی، یک حلقه لوح فشرده گردشگری و نقشه راهنمای انگلیسی به هر کدام از این افراد اهدا شد.
وی اظهار کرد: اعضای این تور بین المللی پس از بازدید از استان های مختلف ایران از طریق مرز بازرگان به سمت کشور فرانسه حرکت می کنند.
بنای تاریخی ثبت جهانی قره کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای عالم مسیحیت به شمار می رود و بنای آن در دو قسمت متعلق به قرن هفتم و دوازدهم میلادی است.
این کلیسا بر فراز تپه ای در دشت چالدران بنا شده است و همه ساله تعداد کثیری از مسیحیان داخل و خارج از کشور از این بنای تاریخی بازدید می کنند.
چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.
۲۰۹۳ ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


تور بین المللی رالی ترانس


چالدران