اخبار گردشگری

نخستین تور گردشگری از یاسوج وارد اقامتگاه بوم گردی تفتان شد

مرتضی تمندانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تور گردشگری در قالب یک تیم کوهنوردی و طبیعت گردی روز شنبه وارد منطقه شدند و توانستند به مدت یک روز به قله ۴۰۵۰ متری تفتان صعود کنند.
وی بیان کرد: این تور گردشگری با همکاری شرکت مسافرتی فراز تفتان و انجمن میراث فرهنگی به مدت دو روز از ظرفیت های گردشگری و دیدنی حاشیه تفتان دیدن می کنند.
وی اظهار داشت: افزون بر ۴۰ نفر از گردشگران از مجتمع تفریحی دره گل، درخت چنار کهنسال، سنگرهای صخره ای و محوطه باستانی بازدید و از نزدیک با جذابیت های طبیعی و تاریخی منطقه آشنا شدند.
تمندانی با اشاره به نقش اقامتگاه های بوم گردی در افزایش شمار گردشگران در این منطقه گفت: راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی سبب افزایش شمار گردشگران شده بطوری که روستای تمندان از ابتدای سال جاری میزبان ده ها تور گردشگری از اقصی نقاط کشور بوده است.
مسئول انجمن میراث فرهنگی تمندان خاطر نشان کرد: واقع شدن در مسیر ارتباطی خاش زاهدان، جاذبه های تاریخی و طبیعی بکر و بی نظیر و شرایط آب و هوایی خاص ناشی از قرار گرفتن در دامنه تفتان از جمله جاذبه های بالقوه روستای تمندان برای گردشگران داخلی و خارجی است.
به گزارش ایرنا، قله آتشفشان نیمه فعال تفتان به عنوان بام شرق ایران با چهزار هزار و ۵۰ متر ارتفاع و روستاهای سرسبز و زیبای حاشیه این کوه همه ساله به ویژه در روزهای تعطیل میزبان شمار زیادی از گردشگران سراسر کشور است.
وجود باغ های متعدد تولید میوه های سردسیری از جمله زردآلو، هلو، انار، انگور، آلو، سیب و انجیر به این منطقه جذابیت خاصی بخشیده است، انار سنگان و زردآلوی حاشیه تفتان منحصر بفرد و از بازارپسندی بسیار خوبی برخوردار است بطوریکه به سبب استقبال خوب مردم سیستان و بلوچستان از این محصولات، امکان صادر کردن آنها به سایر استانها و خارج از کشور وجود ندارد و در همین استان مصرف می شود.
روستای تمندان در دامنه جنوبی تفتان و در فاصله ۴۷ کیلومتری شهر خاش قرار دارد.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
۷۳۱۰ **۶۰۸۱ خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


تفتان


تمندان