اخبار گردشگری

گردشگری برخلاف نفت یک صنعت پایدار است

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان در مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار نگارگران معاصر که با حضور محمود فرشچیان استاد نگارگری ایران، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، جمعی از مدیران این سازمان و هنرمندان و نگارگران برگزار شد، گفت: اعتقاد دارم هنر، بهترین ابزار انتقال مفاهیم است.
وی افزود: درحالی‌که بسیاری از مفاهیم را از راه های غیر هنری نمی‌توان منتقل کرد، هنرمندان با زبان هنر به خوبی می‌توانند این مفاهیم را انتقال دهند.
مونسان گفت: هنر و هنرمند هر دو فاخرند و کشور ما با هزاران سال قدمت و سابقه فرهنگی‌تاریخی مملو از هنرمندانی است که آثار متعدد آن‌ها در جای‌جای کشور به‌نمایش درآمده است.
وی افزود: هنر این هنرمندان، کشور ما را نسبت به دیگر کشورها فاخر کرده است و باید با تمام وجود سعی و تلاش کنیم که از آثار ملموس و ناملموس خود به‌خوبی پاسداری و ضمن شناسایی آثار فرهنگی‌تاریخی از آن‌ها حفاظت کنیم.
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌دنبال این هستیم که گردشگری بر دو پایه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی رشد و توسعه یابد و از آثار و نتایج مادی و معنوی آن بهره‌مند شویم.
وی تصریح کرد: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های بسیار مناسبی که در این حوزه وجود دارد در این خصوص جایگاه خوبی نداریم در حالی که کشورهایی در منطقه با جغرافیایی محدود، سالانه میلیون‌ها گردشگر جذب می‌کنند.
مونسان با ابراز تاسف از اینکه با این همه ظرفیت و با وجود هنرمندان بسیار خوب نتوانسته‌ایم در این حوزه جایگاه مناسبی را کسب کنیم، اضافه کرد: امیدوارم در دولت دوازدهم با کمک مردم و نخبگان موجبات رشد و ترقی گردشگری بر دو پایه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی بیش از پیش فراهم شود.
نمایشگاه آثار نگارگران معاصر ۱۰ تا ۱۸ شهریور ۹۶ ( از عید قربان تا غدیر) در موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برگزار شد که در آن، ۱۳۷ تابلو نگارگری از ۴۵ هنرمند به‌ نمایش در آمده بود.
در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از تعدادی از هنرمندان و نگارگران با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تجلیل به‌عمل آمد.
مونسان سپس به اتفاق استاد محمود فرشچیان و بهمن نامور ‌طلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و تعدادی دیگر از مدیران و هنرمندان از موزه آثار استاد فرشچیان در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کرد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


علی اصغر مونسان


گردشگری


نگارگران معاصر