اخبار گردشگری

سرکنسول پاکستان: ایران از تنوع فرهنگی بالایی برخوردار است

به گزارش ایرنا، یاور عباس شنبه شب در آیین گشایش یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گنبدکاووس افزود: پویایی فرهنگی اقوام مختلف ایران حتی با هویت اسلامی آنها نیز برهم نخورده که نشان دهنده استحکام فرهنگ و نیز انعطاف دین اسلام است.
وی گفت: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام که به میزبانی استان گلستان برگزار شده، موقعیت ممتازی برای گردشگران ایرانی و خارجی است تا به شهرهای با صفای شمالی ایران سفر کنند و با فرهنگ، تاریخ، سنت و میراث ایران به طور کلی و با استان گلستان به طور اخص آشنا شوند.
سرکنسول پاکستان در مشهد خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان دو کشور مسلمان، دوست و برادر هستند که نه تنها مرز مشترک دارند، بلکه فرهنگ، زبان و تاریخ آنها نیز با یکدیگر پیوند خورده است.
یاور عباس با بیان اینکه نمایندگان پاکستان هرساله در این جشنواره حضور می یابند، گفت: ما نه تنها از زیبایی استان گلستان تحت تاثیر قرار گرفته ایم بلکه تشابهات فرهنگی دو کشور نیز برای ما جالب توجه است.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام، پس از چهار شب اجرا در گرگان مرکز گلستان، شنبه شب با حضور استاندار گلستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل، فرمانداران شرق گلستان، مهمانان خارجی و مسئولان و مردم گنبدکاووس، در این شهرستان آغاز به کار کرد.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، امسال شهرستان گنبدکاووس نیز میزبانی بخشی از این جشنواره را عهده دار شد و از هجدهم تا بیستم شهریور برنامه های این جشنواره در گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهرستان گلستان در شرق این استان برگزار می شود.
این جشنواره در سه بخش در حال برگزاری است و در بخش صنایع دستی ۲۷ استان، بخش سوغات ۲۵ استان و بخش موسیقی و آیین های سنتی اقوام مختلف نیز ۱۵ استان حضور دارند.
در نخستین شب اجرای این جشنواره در گنبدکاووس، گروه های موسیقی و آیین های سنتی استان های مختلف کشور از جمله اقوام خراسان شمالی، خوزستان، بوشهر و نیز یک گروه فرهنگی از ترکمن های گنبدکاووس به اجرای موسیقی و آیین های سنتی خود پرداختند.
۱۸۶۰
انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


فرهنگ اقوام


گنبدکاووس