اخبار گردشگری

تکنولوژی چگونه به کمک مسافران تجاری می‌آید؟

 

عموما مسافران تجاری از هر چهار ابزار مهم استفاده از تکنولوژی یعنی موبایل، تلفن، تبلت و لپ‌تاپ بهره می‌برند اما ۸۰ درصد از این افراد که در معرض این‌گونه سفرها قرار دارند بیان کرده‌اند که بدون گوشی‌های هوشمند خود قادر به ادامه مسیر نیستند. بیش از ۸۰ درصد از مسافران در سراسر دنیا به‌طور فعالانه‌ای از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند که با کسب‌وکار خود ارتباط داشته باشند. شاید به همین دلیل است که ۵۴ درصد از آنها خاطرنشان کرده‌اند در سفرهای خود چند ابزار متفاوت برای استفاده از تکنولوژی با خود حمل می‌کنند. بیش از نیمی ‌از مسافران تجاری (حدود ۵۵ درصد) قبل از سفر و هنگام برنامه‌ریزی برای سفر از تجربه سفر دیگران استفاده می‌کنند و به ترتیب حدود ۵۴ درصد و ۵۰ درصد از مسافران به اطلاعات درج‌شده در وب‌سایت هتل و خطوط هواپیمایی برای تکمیل اطلاعات خود از سفر و پر کردن فضاهای خالی ذهن خود اعتماد می‌کنند.  تعداد قابل توجهی از مسافران تجاری، رقمی در حدود ۴۵ درصد، به‌طور فعالانه‌ای از اپلیکیشن‌های هتل و ایرلاین به عنوان ابزار اولیه تکنولوژی استفاده می‌کنند و نیز ۴۱ درصد از این مسافران به میزان زیادی به نقشه‌های آنلاین (مانند گوگل) اعتماد دارند. مسافران تجاری نسبت به ۵ سال پیش در عرصه فناوری و اپلیکیشن‌های مربوط به سفر نقش سازنده‌ای ایفا کرده‌اند.

 

ابزار مدیریت زمان

برای اینکه به درستی متوجه این موضوع شویم بهتر است به مزیت‌های این مساله فکر کنیم که یک مسافر تجاری چگونه می‌تواند زمان را بین پرواز‌ها، برای گرفتن تاکسی، مسافت فرودگاه تا هتل و هتل تا محل جلسات یا نمایشگاه مدیریت کند تا بتواند از کمترین زمان بیشترین بهره را ببرد؟ این رویکرد در مسافران تجاری باعث سازندگی آنها و نقش مثبت آنها در ایجاد اطلاعات در این زمینه‌ها شده است. در حال حاضر بسیاری از مسافران تجاری به این سطح از عملکرد رسیده‌اند که می‌توانند هرجا که هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌ریزی‌های لازم را برای خود انجام دهند. با افزایش فناوری‌های تبلت، اپلیکیشن‌ها، گوشی‌های هوشمند و ابزارهایی از این دست، کمتر احساس دور ماندن از محیط کار برای فعالان عرصه کسب و کار در سفر روی می‌دهد و این نکته مهم بعدی است؛ یعنی اینکه نه تنها برای برنامه‌ریزی‌های زمانی در سفر، بلکه برای کاهش زمان عدم اتصال به محیط کاری و کارمندان، استفاده از فناوری‌ها در سفر برای مسافران تجاری اهمیت فوق‌العاده زیادی پیدا کرده است. برای در ارتباط بودن با خانواده و دوستان در سفر استفاده از تماس تلفنی ۴۴ درصد، استفاده از اسکایپ ۲۴ درصد و استفاده از تماس متنی ۱۷ درصد طرفدار دارد. برای ارتباط با همکاران در محل کار استفاده از ایمیل ۴۴ درصد، تماس تلفنی ۲۴ درصد و تماس متنی ۱۴ درصد طرفدار دارد.

 

سفر تجاری موفق

در این میان متغیرهای زیادی وجود دارد که یک سفر تجاری را در دید یک مسافر تجاری موفق یا غیر موفق ظاهر می‌سازد. هر قدر که بتوانیم راحت‌تر مسافر تجاری و نیازهایش را به درستی درک کنیم، بیشتر و درست‌تر می‌توانیم در رفع نیازهای او و کسب تجربه بهتر در سفر به وی کمک کنیم. جالب است که بدانیم ۹۳ درصد از افراد تحت پوشش این مطالعه خاطرنشان کرده‌اند که نکات مثبت سفر تجاری از نکات منفی آن بیشتر است و ۷۷ درصد گفته‌اند این مثبت بودن اثر خود را در زندگی شخصی آنان نیز بروز می‌دهد. ۸۶ درصد از مسافران تجاری اعتقاد دارند سفر می‌تواند به افزایش دانش آنها و ساخته شدن یک دیدگاه مناسب کمک کند و ۸۰ درصد می‌گویند سفر به سازندگی آنها کمک می‌کند. اغلب مسافران (حدود ۷۸ درصد) به‌طور فعالانه‌ای در پی فرصت‌هایی می‌گردند که برای کار سفر کنند و سفر تجاری و کاری برای ۷۲ درصد از آنها مهیج و محرک است.  این نتایج در مورد استفاده‌های فناوری اطلاعات در سفرهای تجاری در تحقیقی روی ۱۹۰۰ مسافر تجاری که سن آنها بین ۲۵ تا ۶۵ سال بود در ۱۶ کشور پر سفر دنیا به دست آمد و مسافران در این تحقیق بیش از ۴ سفر کاری در ۱۲ ماه انجام داده بودند. در پایان باید خاطرنشان کرد مسافرت‌های کاری به عنوان یکی از بخش‌های مهم سفر در دنیا مورد توجه دست‌اندرکاران و خدمات‌دهندگان قرار دارد و به نظر می‌رسد باید بیشتر از پیش آن را مورد بررسی جدی قرار داد.