اخبار گردشگری

تالاب استیل آستارا گردشگران را به آغوش خود کشید

به گزارش خبرنگار ایرنا امروز (شنبه) اطراف تالاب استیل آستارا سرشار از جمعیت بود و گردشگران و مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور در گذر از محور مواصلاتی آستارا به تالش، ساعاتی را در کنار این تالاب به استراحت و تماشا پرداختند.
خودروهای گردشگران در گرداگرد تالاب استیل به چشم می خورد و دود ناشی از طبخ غذا، حرکت آرام قایق های پدالی، تفریح نوجوانان و جوانان و تب سلفی گرفتن با استیل خوش منظره، روز طبیعت در ذهن بیننده تداعی می کند.
تالاب استیل که آب آن از چشمه های اطراف و نزولات جوی تامین می شود، با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، محل جوجه آوری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده باکلان کوچک و اگرت، زیست بوم پرندگان مهاجر و محل حرکت رازآلود و شبانه درختان شناور در آب است و سکوت معنی دار تالاب در هر فصلی گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می کند و مسافران با تماشای اوج و فرود پرندگان سفیدبال در دامنه های کوهستان اسپیناس، از مواهب طبیعی آن لذت می برند.
جوانی که با موتور در خشکی ایجاد شده در دل استیل تا وسط آن حرکت کرده بود گفت: اگرچه کاهش آب تالاب ضایعه ای زیست محیطی است اما تاکنون این تجربه را نکرده بودم و حضور در قلب استیل برای من آرامش بخش است.
سرپرست خانواده ای که از شهرستان کازرون استان فارس به آستارا سفر کرده اند نیز گفت: از شب گذشته در این شهر در چادری اقامت کرده ایم و برای نخستین بار است به آستارا سفر می کنیم و تالاب استیل ، بسیار تماشایی و جالب است.
سید علی جوادی پور افزود: کمبود سرویس بهداشتی و آب سرد کن در شهر برای مسافران آزاردهنده است و در آستارا بطری های آب معدنی گران تر از سایر شهرها فروخته می شود و این مشکلات با زیبایی های آستارا نظیر تالاب استیل، تناسب ندارد و باید برای جذب بیشتر گردشگر، موانع اقامت مسافران برطرف شود.
سید ابراهیم نعیمی که به همراه خانواده اش از مشهد مقدس به آستارا آمده نیز بیان کرد: در بازگشت از سرعین استان اردبیل به آستارا آمدیم و بر حسب تصادف، تالاب استیل و گردشگران آن را مشاهده کردیم و اینجا مشغول استراحت و تماشا هستیم.
وی افزود: این جاذبه طبیعی در نوع خود منحصر بفرد است و باید با تمهید مقدمات و شرایط لازم، زمینه جذب و اقامت گردشگران در اطراف آن بیشتر فراهم شود.
فرهاد دشتی مسافری از تهران نیز گفت: بارها از آستارا گذر کرده ام اما هرگز متوجه تالاب استیل آن نشده بودم و امروز، خیل زیاد گردشگران اطراف آن، توجه من و خانواده ام را به خود جلب کرد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد جاذبه های گردشگری آستارا به اندازه لازم معرفی نشده و تالاب استیل نیز به خوبی شناخته شده نیست و باید در این راستا اطلاع رسانی جامعی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: از دیروز وارد آستارا شده ایم و متاسفانه نبود سرویس بهداشتی در نوار ساحلی و آلودگی آب های ساحلی آستارا اجازه ماندگاری و استفاده بیشتر از شناگاه ها را نمی دهد و بهتر است مسئولان کمبودها را برطرف کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و گذر حدود ۸۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، به عنوان یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشاردهنده:کبیری
۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


تالاب استیل


گیلان


استارا