اخبار گردشگری

سهم بخش گردشگری دراقتصاد افزایش می یابد/اجرای طرح شهر گردشگر در کشور

علی اصغر مونسان روز شنبه در حاشیه دومین روز نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر در گرمسار در گفت و گو با ایرنا افزود : صنایع دستی و گردشگری ۲ بالی هستند که می تواند اقتصاد ایران را متحول کند و باید با برنامه ریزی های مدون برای اجرای طرح های اشتغال زایی تلاش کرد.
وی اظهار داشت : به ازای ورود یک گردشگر به ایران اسلامی و بهره مندی وی از ظرفیت های طبیعی و تاریخی، یکهزار و ۲۰۰ دلار برای کشور ارزآوری می شود که از نظر توجیه اقتصادی ارزش آن به اندازه فروش ۳۰ بشکه نفت خام است.
وی خاطرنشان کرد : اکنون کشورهای حوزه خلیج فارس با وجود درآمدهای سرشار نفتی به صنعت گردشگری برای افزایش درآمدزایی توجه ویژه ای دارند و ایران اسلامی هم باید واقع بینانه به این صنعت ورود کند.
وی اضافه کرد : سهم بخش گردشگری در اقتصاد ایران بسیار ناچیز است و تا چند ماه آینده با آماری که بانک مرکزی در رابطه با این بخش ارایه می کند ، تصمیم گیریهای کلان و مهمی برای کاهش نرخ بیکاری با اهمیت بخشی به بخش گردشگری در کشور گرفته می شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد : در چهار سال آینده در تمامی استان های دارای ظرفیت طبیعی و تاریخی، طرح شهر گردشگر اجرایی می شود و این رویکرد ارزشمند می تواند در افزایش اشتغال پایدار در مناطق کمتر برخوردار تاثیرگذار باشد.
مونسان اضافه کرد : اقتصاد ایران برای تحول در همه بخش ها باید به درآمدهای غیر نفتی تکیه کند و نمی توان با اعتبارات دولتی اشتغال در کشور ایجاد کرد.
وی اضافه کرد : بخش صنایع دستی حلقه مفقوده برای رونق اقتصادی در ایران اسلامی است و باید با شناسایی و حمایت از هنرمندان این بخش، برای افزایش اشتغال قدم های جدی در کشور برداشته شود.
به گزارش ایرنا، اولین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر همراه با برگزاری بازی‌های بومی و محلی و آیین‌های سنتی و شناخت فرهنگ اقوام مختلف روز جمعه در مجتمع کارخانه پنبه گرمسار استان سمنان با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز شد، در این جشنواره ۲ روزه ۱۵ استان کشور و کشورهای گرجستان و عراق با فرهنگ‌های نزدیک به هم دعوت شده‌اند که نشان دهنده وحدت و همگرایی در کشور و منطقه است.
۷۳۳۹/۶۰۲۶
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اقتصاد ایران


دولت دوازدهم