اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

رئیس میراث فرهنگی کشور: گردشگری می‌تواند منشا عدالت و ثروت اجتماعی باشد

به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان عصر جمعه در اولین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر در شهرستان گرمسار استان سمنان، گفت: با توجه به نقش گردشگری، می توان عدالت و ثروت اجتماعی را در همه نقاط کشور انتشار داد و با تامین و تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی، از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرد.
مونسان خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر وامید به نقش و جایگاه بخش گردشگری برای افزایش اشتغال و رونق کسب کار توجه زیادی شده است و ایران اسلامی با برخورداری از تاریخ ماندگار ، تمدنی کهن و اقوامی سرشار از فرهنگ می تواند در پذیرش گردشگران خارجی برنامه‌ریزی ویژه داشته باشد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: براساس برآوردهای انجام شده در بخش صنایع دستی به ازای ۵۰۰ میلیون ریال می توان یک شغل ایجاد اما در بخش صنعت به ازای هر پنج میلیارد ریال یک شغل برای جوانان اشتغاایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم با شاخص های مثبت اقتصادی و با برنامه ریزی های منسجم کار خود را آغاز کرده است، گفت: براساس آماری که سازمان برنامه و بودجه ارایه داده است، میزان رشد اقتصادی در زمان آغاز به کار دولت دوازدهم مثبت هفت درصد است و با برنامه ریزی های ارزشمند باید این شاخص های مهم ماندگار بماند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: سمنان از زیرساخت های قابل توجه گردشگری برخوردار است و در چهار سال آینده طرح شهر گردشگر در یکی از شهرستان های این استان همانند سایر نقاط کشور اجرایی می شود.
اولین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی اقوام و عشایر همراه با برگزاری بازی‌های بومی و محلی و آیین‌های سنتی و شناخت فرهنگ اقوام مختلف روز جمعه در مجتمع کارخانه پنبه گرمسار در استان سمنان با حضور مسوولان کشوری و استانی آغاز شد، در این جشنواره ۱۵ استان کشور و کشورهای گرجستان و عراق با فرهنگ‌های نزدیک به هم دعوت شده‌اند که نشان دهنده وحدت و همگرایی در کشور و منطقه است.
در آیین آغاز این جشنواره غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش وجوانان، امیرعلی مجد آرا رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور، غلامرضا کاتب عضوهیات رئیسه و احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
۷۳۳۹/۶۱۰۳ خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


رئیس سازمان


گردشگری