اخبار گردشگری

مسابقه آشپزی درجشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری دراراک برگزار شد

به گزارش ایرنا، در این مسابقه ۱۵ آشپز و سرآشپز انواع غذا، دسر، نوشیدنی و دمنوش ویژه استان خود را آماده کردند و در معرض داوری قرار دادند.
داوران محلی و ملی پس از آماده شدن خوردنی هادر سه بخش غذای اصلی، دسر، دمنوش و نوشیدنی، با چشیدن هر ماده غذایی ازهر استان سه نفر اول تا سوم را انتخاب کردند.
استان مرکزی با دمنوش کرگ گربه، غذا دوگوله، آبگوشت دوغ دار و تتالی و دسری با نام حلو و استان تهران با دمنوش، شربت عسل با تخم شربتی و بهار نارنج و غذا با عنوان کشک و بادمجان و مسما بادمجان با قوره و گرادو آلو و دسر بهار نارنج با یکدیگر رقابت کردند.
استان قم نیز با غذای اصلی نان داغ و کباب داغ، دسر ریحان و نارنج و ماست و موسیر و دمنوش دوغ و آشپزهای استان البرز نیز با غذای اصلی خورشت مرجو، پیش غذا بلاسرپره، دسر شیرینی سنتی آگردک و دمنوش شربت آبلیمو به معرفی غذاهای سنتی و محلی خود پرداختند.
در این جشنواره ۱۰۰ غرفه غذا برپا شده است که داشته های غذایی استان های شرکت کننده به صورت نمایش مستقیم و مسابقه آشپزی در فضای باز و مسقف در معرض دید قرار گرفته است.
هفت گروه موسیقی شامل هالای و آشتیانی از استان مرکزی، گروه خان از کردستان، گروه پایتخت از تهران، گروه سپهوند، از لرستان، گروه رها از قم و مرشدخانی به اجرای برنامه های شاد و مفرح در این جشنواره پرداختند.
این جشنواره از ۱۶تا ۱۸ شهریور ماه در محل هتل امیرکبیر اراک از ساعت ۱۰ تا ۲۲ آماده بازدید علاقه مندان است.
روسای انجمن های دوستی ایران و کشورهای فرانسه، کنیا، رومانی، سوئد، بلاروس، سیرالئون و استرالیا به همراه دبیر کل انجمن های دوستی ایران و تایلند، آلمان، کره جنوبی، سنگاپور، پاکستان و هلند نیز در این جشنواره حضور دارند.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/ ۶۰۱۳/خبرنگار : معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مسابقه آشپزی


استان مرکزی