اخبار گردشگری

شناسایی ۲ هزار و۵۲۰ نوع غذای ایرانی/ایجاد۶۱۰ اقامتگاه بوم گردی در دولت تدبیر و امید

به گزارش ایرنا، محسن رنجبر پنجشنبه شب در آیین افتتاح دومین جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری پنج استان مرکزی، قم، البرز، اصفهان و تهران در هتل امیرکبیر اراک، افزود: مکتب غذایی ایران در کنار ۲مکاتب غذایی رم و چین به عنوان ارکان مهم غذایی دنیا شناسایی و معرفی شده است.
وی گفت: پارسال یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون نفر گردشگر در دنیا جابه جا شده است و در یک نطرسنجی صورت گرفته، ۸۶ درصد از گردشگران بهترین خاطره سفر خود را بحث غذا مطرح کرده اند.
معاون دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، ادامه داد: مطالعات عمیقی در خصوص شکل گیری جشنواره سفرهای ایرانی و فرهنگ گردشگری در سال گذشته صورت گرفت که مشخص شد در کنار هزاران و شاید میلیون ها جاذبه متعدد و متنوع ایران، بحث غذا مغفول مانده است.
رنجبر یادآور شد: این جشنواره سال گذشته در هشت منطقه ایران با حضور استان های مختلف که از نظر زیست محیطی، قومی و فرهنگی، به هم شباهت داشتند، برگزار شد.
رنجبر تصریح کرد: دور دوم این جشنواره نیز آغاز شده و پنجمین دوره آن با حضور استان های مرکزی، تهران، اصفهان، قم و البرز به میزبانی استان مرکزی در حال برگزاری است.
وی گفت: مهمترین هدف برگزاری این جشنواره ها احیای غذاهای سنتی و قرار دادن آن ها در لیست غدای رستوران ها است.
معاون دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: اقامتگاه های بوم گردی ایران پارسال از ۲۰ مورد در بیش از ۳۰ سال گذشته به ۶۳۰ اقامتگاه افزایش یافته است.
رنجبر عنوان کرد: برگزاری جشنواره های سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری نقش موثری در افزایش این اقامتگاه ها داشته است.
وی گفت: برپایی این جشنواره در استان های مختلف کشور با استقبال زیاد مردم مواجه شد و با جدیت دنبال می شود.
معاون دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، افزود: غدا عامل انتقال فرهنگ و یکی از شاخص های مهم هویتی ایران به حساب می آید.
رنجبر اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان های مهم کشور به لحاظ مفاخر علمی، فرهنگی و سیاسی است که از جاذبه های گردشگری زیاد و متنوعی برخوردار است.
وی گفت: احیای غذاهای سنتی این استان نقش موثری در افزایش گردشگران به این استان دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون دفتر مطالعات و آموزش گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: غذا می تواند یکی از عوامل مهم توسعه برای مناطق دور افتاده قلمداد شود.
رنجبر عنوان کرد: مواد اولیه در روستاها ایجاد می شود و می توان با ارتباط بین مزرعه و آشپزخانه اشتغال های پایداری را در روستاها ایجاد کرد.
دومین جشنواره سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری استان های مرکزی، قم، تهران، البرز و اصفهان تا ۱۸ شهریورماه در هتل امیرکبیر اراک صبح و عصر پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.
۳۰۰۵/۶۰۱۳/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی و گردشگری


جشنواره سفره ایرانی


اراک