اخبار گردشگری

باید و نبایدهای سفر به هنگ کنگ

کیف پول خود را فراموش نکنید
برخلاف بسیاری از کشورهای آسیا که می توانید با قیمت مناسبی غذا بخورید اما در  هنگ کنگ باید کمی بیشتر خرج کنید. از هتل ها تا غذاها و رستوران ها و نوشیدنی: همه چیز در این شهر گران است.

تف نکنید
باور اینکه تف کردن ، شیطان و ارواح خبیثه را از انسان دور می کند هنوز هم در چین رایج است. اگر می خواهید به چین سفر کنید، هرگز و تاکید می کنم هرگز چیزی بر روی زمین نریزید. در سال ۲۰۰۳ تف کردن در چین ممنوع شد و برای انجام این کار تا ۵٫۰۰۰ دلار می توانید جریمه شوید.

برای رفت و امد عجله نداشته باشید
اول از همه، جمعیت مردم مانع از راه رفتن شما در خیابان می شوند. نمی توانید راه باریکی از بین جمعیت انتخاب کنید و در نهایت همراه خود را گم خواهید کرد. دوم، حتی در زمستان نیز رطوبت هوا می تواند بسیار زیاد شود و اگر تند راه بروید بسیار عرق خواهید کرد.

در جولای و اگوست به هنگ کنگ سفر نکنید
در این ماه ها هوا بی نهایت داغ است و البته باید شرجی بودن را نیز به ان اضافه کنیم. اگر در این ماه ها اینجا باشید از گرما دیوانه خواهید شد. تنها کافی است برای چند دهم ثانیه از زیر کولر خارج شوید تا شروع به عرق کردن کنید. اگر ان قدر کله شق هستید که در این دو ماه بیایید حتما روسری و پیراهن استین بلند داشت باشید چون  دما داخل ساختمان ۲۰ درجه پایین تر از دمای بیرون است.

زودرنج و نازک نارنجی نباشید

هنگ کنگ پر از منظره ، صدا و بو های مختلف است که اغلب خوب و دلپذیر هستند اما برخی اوقات چیزهایی هم هستند که می توانند شما را به جنون برسانند. مواظب باشید که زود از کوره در نروید و داد نزینید، خصوصا از ایجاد صداهایی مثل “چی” ، “ا ” خود داری کنید چون این صدا ها نام برخی چینی ها است.

خوراک پرندگان  و پیتزا نخورید  
خوراک طیور در  چین و ژاپن غذای کمیاب و گران، چرب و گوشتی و اغلب خشک و سفت  است. مهم نیست افراد محلی به شما چه می گویند اما این غذا ها خوب نیستند. به من اعتماد کنید، من هر دو نوع را امتحان کرده ام و به شما می گویم که شما این تجربه را نکنید. سعی کنید غذای محلی بخورید تا پیتزا، اگر خواستید که این غذای ایتتلیایی را از دست ندهید حتما پیتزای غذایی دریایی، و پیتزای خرچنگ اواکادو را امتحان کنید.