اخبار گردشگری

انجمنهای دوستی ۱۳ کشور در جشنواره سفره ایرانی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد محسینی افزود: غذا بخشی از مهم ترین خاطرات هر سفر به خصوص سفر های خارجی را تشکیل می دهد و شناخت غذا های بومی هر اقلیم و لذت چشیدن ذائقه مردم مختلف جهان نوعی خاص از گردشگرییرا با نام food tourism آفریده که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.
وی گفت: ایران به دلیل وجود اقوام و سبک های مختلف زندگی دارای طبع ذائقه های مختلف در طول تاریخ و اقلیم های متنوع است و این اشکال، روش های مختلف طبخ و مصرف غذا را موجب شده که در دومین جشنواره سفره ایرانی در استان مرکزی به صورت تخصصی به این مهم پرداخته شده و معرفی داشته های گردشگری غذا هدف برگزاری این جشنواره است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: برای تقویت گردشگری غذا از طریق شورای عالی انجمن های دوستی ایران و سایر کشور ها مکاتباتی صورت گرفته تا مقدمات حضور نمایندگان انجمن ها در این جشنواره فراهم شود.
حسینی ادامه داد: در این راستا روسای انجمن های دوستی ایران و کشور های فرانسه، کنیا، رومانی، سوئد، بلاروس، سیرالئون و استرالیا به همراه دبیر کل انجمن های دوستی ایران و تایلند، آلمان، کره جنوبی، سنگاپور، پاکستان و هلند در کنار نایب رئیس شبکه شورای عالی و مشاور فرهنگی و هنری نائب رئیس شبکه در آیین گشایش یه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری حضور خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: حضور گسترده روسا و دبیران انجمن های دوستی ایران با سایر کشور ها برای نخستین بار در این سطح و مشارکتی صورت می گیرد را می تواند نوید بخش معرفی هرچه بهتر غذا و آیین های پذیرایی استان مرکزی و دیگر استان های شرکت کننده به گردشگران کشور های هدف باشد.
وی اظهار کرد: انجمن های دوستی میان کشور ها می توانند در معرفی مقاصد گردشگری گام های ارزنده بردارند و امیداست این مهم در جشنواره سفره ایرانی بهترین نتایج در حوزه فرهنگ گردشگری حاصل شود.
دومین جشنواره سفره ایرانی ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه در محل هتل امیرکبیر اراک برگزار می شود و حضور در آن برای عموم آزاد و رایگان است.
۶۰۱۳/۳۰۰۵/خبرنگار: معصومه صفری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


جشنواره سفره ایرانی


انجمن دوستی