اخبار گردشگری

اهدای نشان ملی منبت ملایر به مسئولان

به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر روز چهارشنبه در آیین اهدای نشان ملی منبت در سالن فرهنگی و هنر ارشاد ملایر اظهار کرد: توسعه صنعت مبل و منبت ملایر بستری مستعد برای ایجاد اشتغال است.
عبدالعظیم رضایی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک با توجه به ابداع و ابتکارات هنرمندان‌ ملایری بتوانیم در کنار تولید مبل و‌منبت، طراحی و دکوراسیون داخلی و کار‌های تزئینی، اشتغال قابل توجهی در این شهر ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: فعالیت بیش از هشت هزار هنرمند در این رشته، وجود شهرک تخصصی مبل و ‌منبت و فعالیت بیش از چهار هزار کارگاه مبل و‌ منبت و همچنین تعداد ۱۵۰ نمایشگاه عرضه فعال مبل در ملایر از شاخص‌هایی بود که موجب کسب عنوان شهر ملی منبت شد.
رضایی با بیان اینکه این رویداد بزرگ چشم انداز روشنی را پیش روی جوانان ملایر ترسیم کرده افزود: در این راستا نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت با هدف ایجاد انگیزه و شور و شوق در بین هنرمندان این رشته و فعالان این صنعت برگزار شد و می‌خواهیم ملایر در جایگاه واقعی خود در سطح ملی و بین المللی دیده شود.
فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در راستای رشد و توسعه این صنعت برنامه‌ریزی مدون و منسجمی انجام شده اظهار کرد: با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی خوبی برای هنرمندان و صنعت‌گران این رشته به ویژه برای خانم ‌ها در حال برگزاری است.
رضایی با اشاره به شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی درونزا بودن است که صنعت مبل و منبت دارای این شاخصه است.
وی ادامه داد: اولویت دولت دوازدهم نیز توسعه اشتغال و رفع معضل بیکاری است که صنعت مبل و منبت می تواند در راستای تحقق تولید و اشتغال به خوبی ایفای نقش کند.
در این آیین از تمبر ملایر، شهر ملی مبل و منبت رونمایی و همچنین از چهار تن از پیشکسوتان منبت ملایر با حضور مسئولان تجلیل شد.
اردیبهشت ماه امسال با دستور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی ایران به ثبت رسید.
به همین منظور ۱۵ شهریور ماه امسال نخستین جشنواره مبل و منبت ملایر برگزار می شود که تا ۲۴ شهریور ماه ادامه دارد.
در حال حاضر حدود هشت هزار کارگاه تولید مبل و منبت شناسنامه دار در شهرستان ملایر فعال است و بیش از چهار هزار و ۳۰۰ تن به صورت مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند.
ملایر قطب تولید مبل و منبت کشور است و با وجود بیش از ۱۰۰ نمایشگاه در بازار مبل این شهر، سالیانه بین ۷۰ تا ۸۰ هزار دست مبلمان در این شهرستان ملایر تولید و به داخل و خارج از کشور صادر می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
۷۵۲۸/۲۰۸۷
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


اهدای نشان ملی منبت


رونمایی از تمبر شهر ملی منبت


جشنواره مبل و منبت ملایر