اخبار گردشگری

جشن تولد ۵۷ سالگی تهمینه میلانی + عکس

تهمینه میلانی کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون کشورمان که آثار زیبایی چون آتش بس ، سوپر استار ، زن زیادی ، بچه های طلاق ، نیمه پنهان و… را برای سینمای کشورمان ساخته است امروز وارد سن ۵۷ سالگی شد. این کارگردان سرشناس کشورمان با انتشار پستی در صفحه شخصی اش از مردم برای تبریک های سالروز تولدش قدردانی کرد.تهمینه میلانی
قدردانی تهمینه میلانی از هوادارانش

تهمینه میلانی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت:دوستان عزیز . سپاس فراوان از شما که روز میلاد مرا تبریک گفتید. من امروز ۵۷ ساله شدم . دوستتون دارم …

آتش بس از فیلم های معروف تهمینه میلانی است که تحت عنوان آتش بس یک و آتش بس دو در سینماها با استقبال خوبی مواجه شد. آتش بس ۱ با بازی محمدرضا گلزار و مهناز افشار ، آتش بس ۲ با بازی میترا حجار و بهرام رادان کاری از تهمینه میلانی است.

تهمینه میلانی فعالیت در سینمای حرفه ای را سال ۱۳۶۱ به عنوان دستیار کارگردان و مدیر هماهنگی با فیلم به نمایش درنیامده خط قرمز آغاز کرد و در سال ۶۸ اولین فیلم خود به نام بچه های طلاق را ساخت و جایزه بهترین فیلم اول در جشنواره فجر را کسب کرد. یک سال بعد؛ فیلم افسانه آه را ساخت و پس از موفقیت آن؛ فیلم دیگه چه خبر را در گونه سینمای کمدی ساخت.

در سال ۱۳۷۶ تهمینه میلانی فیلم دو زن را ساخت. به خاطر ساخت این فیلم، جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و نامزد جایزه بهترین کارگردانی از همین جشنواره شد. وی پس از موفقیت فیلم دو زن، فیلم های نیمه پنهان و واکنش پنجم را با بازی نیکی کریمی، ساخت.پس از فیلم های سه گانه میلانی با بازی نیکی کریمی، در سال ۱۳۸۳ فیلم زن زیادی با بازی مریلا زارعی به نمایش درآمد.

از جمله جوایز تهمینه میلانی میتوان به سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه (دو زن) دوره ۱۷ جشنواره فیلم فجر – سال ۱۳۷۷ و سیمرغ بلورین بهترین فیلم (بچه های طلاق) دوره ۸ جشنواره فیلم فجر – سال ۱۳۶۸ اشاره کرد.