اخبار گردشگری

جشنواره کدو در پیاده راه فرهنگی رشت

علی رضا حسنی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا، افزود: برگزاری این جشنواره از عصر روز گذشته از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با مشارکت شهرداری منطقه دو رشت در پیاده راه فرهنگی این کلانشهر آغاز شده و تا شانزدهم شهریور ادامه دارد.
وی اظهار داشت: عرضه انواع خوراک، دسر و تنقلات با کدو ، صنایع دستی با کدو و اجرای موسیقی سنتی از برنامه های این جشنواره است.
وی با اشاره به گرایش کودکان و نوجوانان به غذاهای فست فود خاطر نشان کرد: ترویج الگوی غذای سالم و سنتی و ارتقاء آگاهی شهروندان درباره تغذیه درست از اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با اشاره به ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک تصریح کرد: توجه ویژه به گردشگری غذا و برنامه ریزی برای افزایش جذب گردشگر در این حوزه با برگزاری رویدادها و جشنواره ها می تواند در توسعه اقتصاد محلی و اشتغالزایی بسیار موثر باشد.
کدو دارای بسیاری از مواد مغذی متراکم و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی، اما کم کالری است، بسیاری از راه های خلاقانه برای گنجاندن کدو به رژیم غذایی از جمله ( انواع دسر، سوپ، سالاد، نوشیدنی و حتی به عنوان یک جایگزین برای کره ) وجود دارد.
کدو یکی از بهترین منابع شناخته شده از بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده که به میوه ها و سبزیجات رنگ نارنجی می دهد و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.
غذاهای مصرفی غنی از بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد، و از بدن در برابر آسم و بیماری های قلبی، پیری و انحطاط محافظت می کند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
۷۲۸۶ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهرداری


جشنواره